پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1399/12/20
کدخبر :44164
30
چاپ :

161 هکتار از اراضی تغییر کاربری شده استان کرمان به وضع سابق برگشت

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال جاری 161 هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته در سطح استان کرمان به وضع سابق اعاده شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال جاری 161 هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته در سطح استان کرمان به وضع سابق اعاده شده است.

"یدالله موحد" امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، زراعی و باغی از مشکلات جدی استان کرمان در حوزه حفظ حقوق بیت المال به شمار می رود، اظهار کرد: در این رابطه طی سال جاری 161 هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته در سطح استان کرمان به وضع سابق اعاده شده است.

وی با تشکر از تلاش های مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال و جنوب استان کرمان  در راستای صیانت از اراضی ملی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز لازم است که هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده متعرضین به حقوق بیت المال انجام شود تا افراد از فرصت تعطیلات نوروزی برای رسیدن به اهداف خود و ضربه زدن به محیط زیست سوء استفاده نکنند.

موحد بیان کرد: هر سازمان باید برنامه اجرایی خود در حوزه حفاظت از حقوق بیت المال برای سال 1400 را تدوین کند تا در نخستین شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال آینده مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و مبنای اقدامات این حوزه باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان برای تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیست نیز قول مساعد داد و بیان کرد: براساس برنامه تنظیمی هر دستگاه در راستای حفاظت از حقوق بیت المال، باید چشم انداز فعالیت های این شورا در سال آینده تدوین شده و برای رسیدن به آن اقدام شود.

وی از اعاده بیش از یک هزار و 114 هکتار اراضی دولتی به بیت المال طی سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 2100 هکتار اراضی اختلافی در سطح این استان وجود دارد که مبنای اقدامات سال آینده شورای حفظ حقوق بیت المال استان باید تعیین تکلیف این اراضی باشد.

 


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.