
وی بر پیگیری سلامت روانی و جسمی دانشآموزان توسط مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: «مدیر مدرسه باید از روند آموزش و یادگیری تکتک دانشآموزان و ارتباط موثر معلم با آنها اطمینان حاصل کنند».
احمد اسکندرینسب در گفتوگوی مستقیم با مدیران مدارس استان از طریق شبکهی شاد با تقدیر از تلاشهای سختکوشانهی فرهنگیان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: «کرونا شاخص بسیار دقیقی برای سنجش قابلیتها و توانمندیهای فرهنگیان بود زیرا فرهنگیان در این شرایط جلوههایی از عشق و فداکاری را به نمایش گذاشتند».
وی با بیان اینکه ما مسؤول تربیت و آموزش دانشآموزان هستیم و باید از این آزمون سربلند بیرون بیاییم، افزود: «در این شرایط باید درک درستی از وظایف خود داشته باشیم تا خدایی ناکرده مدیون دانشآموزان و مردم کشور نباشیم».
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به مدیران مدارس توصیه کرد: «کرونا و شرایط ناشی از آن را به خوبی درک کرده و برای ارائهی خلاقیتهای فرایند یاددهی و یادگیری در زیستبوم کرونا تلاش کنید».
وی بر تقویت شبکهی ارتباطی و تعاملی با دانشآموزان تاکید کرد و افزود: «در زمان قبل ارتباط ما با دانشآموزان به صورت حضوری بوده اما با شیوع کرونا این ارتباط دچار اختلال شده، پس باید از هر راه و روشی که به تقویت ارتباط مدرسه، معلم و مدیر با دانشآموز میشود استفاده کنیم چراکه شناخت و ارتباط موثر لازمه تسهیل فرایند یاددهی یادگیری است».
وی بر حصول اطمینان مدیران، از وجود ارتباط بین اجزای شبکهی آموزشی تاکید کرد و افزود: «مدیر مدرسه باید از روند آموزش و یادگیری تکتک دانشآموزان و ارتباط موثر معلم با آنها اطمینان حاصل کنند».
اسکندرینسب با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حتی یک دانشآموز از چرخهی آموزش خارج شود، گفت: «مدیر موفق کسی است که اگر هزار دانشآموز دارد، از وضعیت همهی آنها، مطلع باشد و دانشآموزان را گروهبندی کند و مسئولیت پیگیری روند آموزش هر گروه را بین معاونان و کادر اداری مدارس تقسیم کند».
وی بر رصد نحوهی حضور معلمان را در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد توسط مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: «توانمندسازی معلمان متناسب با شرایط فعلی کمافیالسابق به صورت مدرسهمحور در دستور کار قرار گیرد».
اسکندرینسب با بیان اینکه حفظ سلامت جسمی و روانی دانشآموزان در شرایط فعلی خط قرمز ما در آموزش و پرورش استان است، تاکید کرد: «مدیران مدارس پیگیر سلامت روانی و جسمی دانشآموزان در زیستبوم کرونا باشند».