
به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، علیاکبر عبدالملکی افزود: «بخش بزرگی از تعاملات فعالان حوزۀ گردشگری و صنایع مرتبط با آن، ازجمله تبلیغات، هنر، ورزش و ... در دو پلتفرم واتساپ و به ویژه اینستاگرام در جریان بود. فعالان این حوزه بعد از فیلترینگ تلگرام به این دو اپلیکیشن رجوع کرده بودند و در این سالها خودشان را با این شرایط وفق داده بودند. اما متأسفانه باز هم با اعمال محدودیتهای جدید کسبوکار آنها با تهدید جدی مواجه شده است».
وی با بیان اینکه مسئولین باید پیش از اینکه صنعت گردشگری بیش از این آسیب ببیند تصمیمی بگیرند، یادآور شد: «آیا با ادامۀ این وضع، صنعت گردشگری میتواند رشدی داشته باشد؟ این صنعت بعد از بلای کرونا، تازه در حال برخاستن و جان گرفتن بود که حالا با بلای قطعی اینترنت و مشکلات داخلی مواجه شده است».
رئیس کمیسیون گردشگری و کسبوکارهای وابسته اتاق ایران بیان کرد: «به عنوان مثال برای صدور بلیت هواپیما و یا ارسال مدارک، محدودیتهای اینترنت و کاهش سرعت ما را با مشکل مواجه کرده است. به علاوه ما با ایرلاینهای خارجی در ارتباطیم و برای گرفتن یک بلیت از سایتهای خارجی باید از فیلترشکن استفاده کنیم که به همین دلیل آن سایت خارجی ما را به عنوان هکر شناسایی میکند و دسترسی ما را قطع میکند».
وی با اشاره به برخی راهحلهای ارائهشده از سوی مسئولین بیان کرد: «میگویند پیامرسانها و پلتفرمهای داخلی را جایگزین انواع خارجی آن کنید. اما سؤال این است که وقتی مردم آنطور که باید به این پیامرسانها و پلتفرمهای داخلی اعتماد ندارند ما چگونه میتوانیم از آنها استفاده کنیم. به علاوه مگر این پلتفرمها داخلی اساساً ظرفیت استفادۀ تعداد زیاد از کاربران را دارد؟!».
عبدالملکی تأکید کرد: «نکتۀ دیگر اینکه ارتباط، امری دو سویه است و ما نمیتوانیم دور خودمان دیوار بکشیم. وقتی کاربران خارجی امکان استفاده از پلتفرمهای داخلی ما را ندارند و یا اصلاً اعتمادی به استفاده از آنها ندارند چطور میخواهیم با توریستهای دیگر کشورها در ارتباط باشیم؟».