دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/01/24
کدخبر :173223
8
چاپ :

گام بلند در شهرستان رابر برای توسعه پایدار؛ اجرای پروژه بزرگ کپه‌کاری و بذرکاری

علیرضا ابوالحسنی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، با همراهی کمالی فرماندار شهرستان رابر از پروژه کپه‌کاری و بذرکاری طرح مرتعداری روسکین و صغدین در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی منابع طیع استان، این پروژه در سطح ۱۶۰ هکتار از اراضی مرتعی و با حفر 240هزار چاله و کاشت بذور گیاهان مرتعی آنغوزه،سه کاله و اگروپیروم با هدف تقویت پوشش گیاهی و افزایش گونه‌های دارویی اجرا شده است.
ابوالحسنی در جریان این بازدید، اجرای پروژه‌های مرتعداری را از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش پوشش گیاهی، ذخیره نزولات آسمانی و ارتقای تاب‌آوری عرصه‌های طبیعی عنوان داشت و افزود: احیای مراتع به‌طور مستقیم بر پایداری اکوسیستم و مدیریت بهتر خشکسالی اثرگذار است.
کمالی فرماندار رابر با قدردانی از اجرای طرح بذرکاری در مراتع ، بر ادامه و توسعه پروژه‌های منابع طبیعی در شهرستان تأکید کرد و گفت: چنین اقداماتی علاوه بر تقویت امنیت زیستی منطقه، نقش مهمی در بهبود معیشت بهره‌برداران و کاهش فرسایش خاک دارد. در حاشیه سفر مدیرکل منابع طبیعی به شهرستان رابر، مراسم غرس نهال با حضور مدیرکل، فرماندار و بخشداران شهرستان رابر زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محوطه پایگاه اطفا حریق جنوب شرق به یاد رهبر شهید و تمامی شهدای جنگ رمضان برگزار شد.
 

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.