پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1403/06/26
کدخبر :119693
4
چاپ :

نقض حقوق شهروندی در ایست و بازرسی مرصاد

قاضی القضات استان گفت کرمان: باید راه های ارتباطی مردم با دیرخانه هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی تقویت شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان وضعیت ایست بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان-بم را از مصادیق نقض حقوق شهروندی خواند و گفت: این مجموعه در چندین دهه قبل ساخته شده است و مناسب ترافیک جاده ای کنونی نمی باشد، بایستی تعریض جاده، افزایش لاین ها و افزایش تعداد نیروهای فراجا انجام پذیرد تا در این محور مسافران ساعت ها در صف معطل نشوند..
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عهمومی دادگستری کل استان کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، بر افزایش راه های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تاکید کرد و اظهار داشت:مسئولان عالی قضایی استان به صورت ویژه شکایات و گزارشات نقض حقوق شهروندی در استان را پیگیری می کنند. نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه در جهت ساماندهی ایست بازرسی مرصاد برای هر کدام از دستگاه های متولی تکالیفی تعیین شده است، گفت: بایستی سازمان بازرسی استان به مسئولیت ها و وظایف دستگاه های اجرایی در این حوزه ورود نماید و سازمان قضائی نیروهای مسلح کرمان نیز نظارت های خود را بر ضابطین افزایش دهد تا وضعیت ایست بازرسی راین بهبود یابد. ** ثبت ۴۳ شکایت نقض حقوق شهروندی در کرمان طی دو سال گذشته دبیر هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: طی دو سال اخیر، ۴۳ مورد شکایت مبنی بر نقض حقوق شهروندی در دبیرخانه این شورا در کرمان ثبت شده است . محمد باقر اسلامی در نشست هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی با بیان اینکه طبق آمار نقض حقوق شهروندی در استان کرمان از میانگین کشوری بسیار پائین تر است، گفت: رعایت حقوق شهروندی همان حق الناس در مسائل شرعی است و هم اکنون در هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به شکایات واصله، رسیدگی می شود و جلسه هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر دوماه یکبار برگزار می گردد. وی افزود: اعضای هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر 6 ماه یک مرتبه از زندان های استان بازرسی می کنند، اما نیاز است تعداد بازرسی ها از زندان ها افزایش یابد. گفتنی است هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی برای نظارت برحسن اجرای قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی تشکیل شد و به شکایات مردم از ظابطین و مراجع انتظامی، قضات و کارمندان دستگاه قضائی، زندان ها و بازداشت‌گاه ها رسیدگی می کند و اعضای این هیات در مرکز استان رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیر کل بازرسی و جمعی از معاونین قضائی استان است.
برچسب ها : دادگستری

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.