يكشنبه18 شهريور 1403     Sunday, September 8, 2024
1403/03/27
کدخبر :112253
0
چاپ :

نقشه‌های SDI استان کرمان تهیه می‌شود

وجود یک زیرساخت مناسب از داده‌های مکانی برای توسعه پایدار جامعه الزامی است و به‌همین‌لحاظ امروزه ایجاد زیرساخت داده‌های مکانی در برنامه‌های استان قرار دارد.

محمدرضا وحیدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: براساس برنامه هفتم توسعه برنامه‌های اجرایی استان مصوب شده است.
وی افزود: ۶ بسته اجرایی متشکل از ۱۶ برنامه مصوب به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده که رصد و پایش آمار و اطلاعات استان یکی از این برنامه‌هاست.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به تشریح اقدامات این سازمان در جهت رصد و پایش آمار و اطلاعات استان پرداخت و بیان کرد: ایجاد یک داشبورد مدیریتی و ارتقاء داده‌های مکانی استان از اهداف این طرح است. همچنین تا پایان سال اطلس سرمایه‌گذاری استان را خواهیم داشت.

وی بر لزوم بارگذاری آمار و اطلاعات استان کرمان در راستای تهیه نقشه‌های SDI (زیرساخت داده‌های مکانی) تاکید کرد و گفت: بیشتر اطلاعات مورد نیاز سازمان‌ها در امور مختلف تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، مدیریت، برنامه‌ریزی، اجرا و حتی عملیات روزمره دارای ماهیتی مکانی است. بنابراین برای رسیدن به توسعه پایدار مبتنی بر دانایی، اجتناب‌ناپذیر است که تولید، دسترسی و به‌کارگیری داده‌های مکانی مناسب، قابل اعتماد و باکیفیت در فرآیند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی به نحو مطلوب را در جریان امور قرار دهیم.

وحیدی از ظرفیت‌های گردشگری کرمان و وجود ۱۰ اثر ثبت شده استان در یونسکو سخن گفت و اظهار کرد: بیابان لوت یکی از اطلس‌های گردشگری استان کرمان است که نیاز به کمک سازمان نقشه‌برداری کشور داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ۱۹۴ نفر در سال ۱۴۰۱ در استان بازنشسته شده‌اند که مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت آنها به طور کامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۱۸۵ نفر بازنشسته شدند که مانده مرخصی آنها پرداخت شده و در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت پاداش پایان خدمت آنها هستیم.

وحیدی بیان کرد: در حال حاضر ۵۵۱۲ نیروی رسمی و پیمانی و در مجموع ۷۹۰۷ پرسنل در استان داریم که حقوق آنها توسط خزانه کشور پرداخت می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.