
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل زیرساخت و سازمان های زیرمجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان، ضمن اشاره به تأثیر بالای خدمات فناوری و زیرساخت در زندگی روزمره مردم، افزود: این خدمات بهویژه در شرایط بحرانی و جنگ اهمیت دوچندانی پیدا میکنند.
وی در ادامه با اشاره به خدمات بانکی و ارتباطی بیان کرد: این خدمات بهطور مستقیم بر زندگی مردم تأثیر گذاشته و در ایام جنگ رمضان نیز با تلاش تمامی مجموعهها، مردم به خدمات ارتباطی دسترسی داشته اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم آمادگی برای شرایط بحران تاکید کرد و گفت: ما باید خود را برای شرایط بحرانی آماده کنیم و خدمات خود را با حفظ امنیت جان همکاران و تجهیزات، به مردم ارائه دهیم.
در ادامه این دیدار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز به اهمیت زیرساختهای ارتباطی در دوره جنگ اشاره کرد و گفت: وضعیت موجود به خوبی نشان داد که بدون زیرساختهای ارتباطی، هیچگونه خدماتی بهطور کامل قابل ارائه نیست.
آزاده تاج الدینی با اشاره به این مطلب در شرایط کنونی، همکاران حوزه زیرساخت و ارتباطات بهصورت شبانهروزی و بیوقفه خدمات ارائه کرده اند، اظهارداشت: سال گذشته بهدلیل حوادث پیشآمده، شرایط برای شبکههای مخابراتی و فعالان این حوزه خوب نبود، اما توسعههای مثبتی نیز داشتهایم. او از اتصال قریب به ۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات و ایجاد ۲۰۰ سایت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل خبر داد.
وی همچنین به پیشرفتهای صورتگرفته در زمینه فیبر نوری اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها به بهرهبرداری رسیده است و ضمن اجرای فیبر نوری در هشت شهرستان، تا پایان برنامه هشتم، تلاش می شود که تمامی شهرها به فیبر نوری متصل خواهند شد.
مدیرکل پست استان کرمان نیز در این دیدار از حمایتهای دادگستری تشکر کرد و گفت: خدمات پستی بهطور مداوم ادامه داشته و در حال حاضر ۲۳۰ واحد پستی در استان فعال هستند.
سعید مقیمی نژاد همچنین به آمادگی استان کرمان برای راهاندازی سورت رباتیک به عنوان هفتمین استان در کشور پس از جنگ تحمیلی آمریکائی- صهیونی، خاطرنشان کرد: کاهش ۶۰ درصدی مرسولات پستی، آسیبهای جدی به اقتصاد دیجیتال و پست وارد کرده است.
وی یادآور شد: استان کرمان در راستای اجرای پروژه استانداردسازی آدرس (جی نف) نیز از استان های برتر کشور به شمار می رود و این پروژه به خوبی در سطح استان در دست انجام قرار دارد.
در این دیدار موضوع سرقت تاسیسات ارتباطی و مخابراتی و لزوم برخورد قاطع با سارقان این تجهیزات که خسارت های سنگینی را به شبکه ارتباطات وارد می کنند نیز به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از مکاتبه اداره کل زیرساخت و فناوری اطلاعات، دستورات لازم برای برخورد قاطع با سارقان این تجهیزات از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان به روسای حوزه های قضائی و دادستان ها صادر شود.





