جمعه30 شهريور 1403     Friday, September 20, 2024
1403/06/08
کدخبر :118657
2
چاپ :

طراحی بستر اجرای زنجیره ارزش مس

رئیس اتاق کرمان: بستر اجرای زنجیره ارزش مس طراحی می شود

رئیس اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان در پیگیری همایش کرمان آیدکس 2024 برای تکمیل زنجیره ارزش مس در کرمان طرحی را تهیه کرده و برای تکمیل این طرح و اجرای بستر این زنجیره با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران، اقداماتی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش دل عالم نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیدمهدی طبیب زاده، در نشست با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن قدردانی از تلاش های جدی ایشان در توسعه فعالیت های تولیدی مس و آغاز برنامه اجرایی تولید 800 هزار تن کاتد تا پایان برنامه هفتم توسعه افزود: درخواست امضای تفاهم نامه همکاری اتاق کرمان با شرکت ملی صنایع مس ایران برای تحقق سه هدف مهم مطرح می شود. وی ادامه داد: این اهداف شامل تکمیل زنجیره ارزش مس در کرمان؛ اجرایی نمودن نظام پیمانکاری فرعی(spx) به عنوان نظام ارتباطی سیستماتیک بین تولیدکنندگان و صنایع مس با هدف تامین اقلام مورد نیاز صنعت مس شامل قطعه، خدمات، تجهیزات و ماشین آلات تولیدی از بازار کرمان؛ و همچنین تامین مالی پروژه های دانش بنیان در حوزه مس از محل اعتبارات صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی(CVC) مس با داشتن سرمایه کافی برای این منظور است.  

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه فعالیت های مربوط به مسئولیت های اجتماعی مجموعه های مختلف استان، به دنبال تدوین و تهیه سیستم جامع نظام مسئولیت اجتماعی با هدف مشخص کردن اولویت های این حوزه برای تخصیص منابع و موثر واقع شدن کمک ها هستیم که در مورد شرکت ملی صنایع مس ایران موجب ارتقای نقش این مجموعه در توسعه پایدار استان خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تولید در کشور مهجور است و مجموعه های مختلف مانند برق، آب، گاز، مالیات، بیمه و ... به نوعی سر تولید را بریده اند. حسین مدرس خیابانی، با اشاره به اینکه استاندار کرمان موضوع تامین اقلام قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ استان از محل استقرار آنها یعنی صنایع فعال در کرمان مطرح کردند، افزود: برای تحقق این مهم تلاش کردیم و سال گذشته 50 درصد خرید مجتمع مس سرچشمه از داخل استان افزایش یافته و در پنج ماهه نخست سال جاری این عدد به 60 درصد افزایش خرید رسیده است.

وی ادامه داد: در رابطه با منابع اولی ها یعنی مواردی که برای اولین بار از داخل استان خرید کرده اند نیز در سال گذشته 54 مورد بوده که در پنج ماهه نخست سال جاری به 94 مورد رسیده است. مدرس خیابانی، با بیان اینکه بسیاری از موارد را داخل استان آورده ایم، گفت: از اتاق کرمان درخواست می شود که دیده بانی برای این موضوع قرار دهد و هر جا خلاف این سیاستگذاری عمل می شود، به ما اطلاع دهید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: مجموعه مس به عنوان یک بنگاه، در تامین نیازهای خود قیمت و کیفیت را مد نظر قرار می دهد و تولیدات استان باید در شرایط رقابتی قرار گیرند که به نظر می رسد با توجه به هزینه های حمل و نقل این مهم در استان وجود دارد. وی در رابطه با طرح کیمیا (تولید یک میلیون تنی کاتد صنایع ملی مس ایران) که تحقق یک انقلاب بزرگ در میزان GDP و رشد اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید کاتد 300 هزار تن است و بخش خصوصی از اکنون باید در رابطه با سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی برنامه ریزی و زنجیره را تعریف کند.

مدرس خیابانی، افزود: در رابطه با تامین خوراک برای سرمایه گذاری های پایین دستی ضمانت می دهیم و انتظار این است که از هم اکنون کار آغاز شود نه اینکه پس از پایان برنامه هفتم که به 800 هزار تن کاتد رسیدیم، بخش خصوصی تازه بخواهد ورود کند. وی تصریح کرد: معتقدیم در مواردی که بخش خصوصی می تواند فعالیت کند و حضور داشته باشد، دولت و حاکمیت نباید ورود کند.   

برچسب ها : اتاق بازرگانی

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.