يكشنبه18 شهريور 1403     Sunday, September 8, 2024
1403/05/03
کدخبر :115366
0
چاپ :

شرکت صنعتی و معدنی شادنج، دسترنج جهادگران کرمانی

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان از ثبت شرکت صنعتی و معدنی «شادنج» خبر داد.

دکتر مهدی بازمانده با اعلام این خبر اظهار کرد: با ثبت شرکت صنعتی و معدنی «شادنج» به جمع موسسات علمی و تحقیقاتی نسل چهارم در سطح دنیا پیوستیم. 
وی بیان کرد: نسل اول مراکز آموزش عالی؛ آموزش‌محور، نسل دوم پژوهش‌محور، نسل سوم کارآفرین و نسل چهارم نوآور هستند که فعالیت آنها به صورت شبکه‌ای و بر اساس نیاز صنایع و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی جهت توسعه پایدار است. 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، بازمانده افزود: توسعه آموزش عالی از ویژگی‌های دنیای جدید در سطح جهان، ملی و محلی به شمار می‌رود. از این رو دانشگاه‌های مدرن باید بتوانند ضمن تکامل منطقه‌ای در رقابت جهانی حضور داشته باشند و به طور فزاینده‌ای نقش خود را در هماهنگی نقش آفرینان دولتی و خصوصی در فعالیت‌های نوآوری و توسعه استراتژی‌های منطقه‌ای جهت ایجاد یک چهارچوب سازمانی مساعد ایفا نمایند. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: مراکز آموزش عالی نسل چهارم دیگر نمی‌توانند یک مجموعه صرفاً علمی باشند و باید صنعت در کنار دانشگاه قرار گیرد و در این راستا جهاددانشگاهی استان کرمان با توجه به اهمیت منابع کم عیار معدنی به ویژه مس، آهن و کرومیت و نیاز مبرم صنایع معدنی استان به خوراک، پژوهش‌های متعددی برروی این مواد معدنی انجام داد که نتیجه این پژوهش و تحقیقات در مقیاس آزمایشگاهی تبدیل به تعریف یک پروژه احداث کارخانه فرآوری معدنی در مقیاس صنعتی شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: هدف از احداث این کارخانه ایجاد شبکه‌ای از مراکز آموزش عالی، نخبگان دانشگاهی و صنعتی، مراکز صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان به منظور ارائه خدمات به صنایع و رفع نیازهای آنهاست. علاوه بر آن، تولید، آموزش در محیط صنعت، پژوهش و نوآوری، ارائه خدمات به معادن خام‌فروش و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعتی توسط این شبکه، از اهداف پروژه مزبور است. 

بازمانده گفت: ما با این اقدام صنعت را کنار خدمات آموزشی و پژوهشی خود آورده‌ایم و ارتباط واقعی مراکز آموزش عالی را با صنعت شکل داده‌ایم و هم رده مراکز آموزش عالی نسل چهارمی دنیا قرار گرفته‌ایم. در این راستا، شرکت صنعتی و معدنی «شادنج» وابسته به جهاد دانشگاهی ثبت شد و با تلاش جهادگران، در آینده برند «شادنج» در جوامع ملی و بین‌المللی به عنوان یک برند پویا و نوآور در حوزه معادن و صنایع معدنی مانند نگینی می‌درخشد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.