جمعه30 شهريور 1403     Friday, September 20, 2024
1400/05/23
کدخبر :53778
15
چاپ :

سرپرست شهرداری کرمانقضاوت مردم محترم است؛پروژه‌های قبلی تعطیل نمی‌شود

۲۷ سال سابقه کار اجرایی و مدیریتی مستقیم در حوزه شهرداری دارد و کوچه خیابان‌های کلانشهر کرمان را هم بخوبی می‌شناسد؛ بیانش خودمانی اما کارشناسی و دارای عقبه اطلاعات تخصصی است.

کارش را به عنوان کارشناس از سال ۱۳۷۳ در شهرداری کرمان شروع کرده و پس از طی دوره های مختلف مدیریتی در این شهرداری تا شهرداری مناطق و نیز معاونت شهرداری مرکز شهر کرمان، ۲ سال هم شهردار شهر سرچشمه در شهرستان رفسنجان بوده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،محسن پوراسماعیلی در حالی که شهردار پیشین کرمان، قبل از آغاز فعالیت شورا در دوره جدید، استعفا کرده بود، در نخستین جلسه رسمی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر با رای تمامی اعضا انتخاب شد.

مصاحبه با پوراسماعیلی درباره ایده ها و برنامه های وی و مدیریت شهری دوره جدید شورا به بهانه روز خبرنگار و زمانی انجام گرفت که وی برای تبریک این مناسبت(۱۷ مرداد) هفته گذشته در جمع خبرگاران ایرنا استان کرمان حاضر شده بود 

در این مصاحبه تاکید زیادی بر احترام به قضاوت مردم داشت و معتقد است که قضاوت مردم درباره پروژه های شهری بسیار کارشناسی است زیرا آنان در شهر زندگی و کار می کنند و نقاط ضعف و قوت مسائل شهری را لمس می کنند. تاکید دارد نتیجه اجرای پروژه ها و کارها اگر رضایت و آسایش مردم نباشد باید تامل کرد.

وی همچنین در عین حال که نگاهی اجتماعی به مدیریت شهری دارد و تاکید می کند که شهرداری باید به نهادی اجتماعی تبدیل شود و پروژه های عمرانی نیز با پیوستی فرهنگی و رسانه ای انجام شود، ملاحظاتش درباره اتمام پروژه های نیمه تمامی که از دوره قبل شروع شده اند را نیز بیان و تاکید کرد که کسی حق الناس را ضایع نمی کند که پروژه ها تعطیل شوند.

پوراسماعیلی در عین حال تاکید دارد که رشد و توسعه در شهر باید همه جانبه و متناسب، به گونه ای پیش برود که مردم در زندگی خودشان آن را حس کنند؛ در ابتدای مصاحبه از تجربه اش در تماس مستقیم با مردم و دیدگاه کارشناسی آنان درباره مسائل شهری می گوید.

با بیان رویدادی در نتیجه صحبت با یک راننده تاکسی چنین گفت: روزی در یکی از شهرها تاکسی سوار شدم؛ راننده تاکسی که جانباز هم بود به یک خیابان که رسید شروع کرد بدوبیراه گفتن به مدیریت شهری؛ علت را که پرسیدم دیدم چقدر کارشناسی محاسبات مختلف انجام داده و معتقد بود که با اجرای یک پروژه شهری در حوزه معابر و ترافیک، میزان مصرف بنزین مردم به علت معطلی در نتیجه آن پروژه چندین لیتر در ساعت افزایش یافته و هزینه های گزافی را به شهروندان تحمیل کرده است.

سرپرست شهرداری کرمان تاکید کرد: وقتی می گوییم مردم قضاوتشان کارشناسی است؛ یعنی این، که آنان چون در شهر زندگی و کار می کنند همه جوانب را به طور کامل محاسبه می کنند و می بینند.

شهر باید رشد همه جانبه داشته باشد

سرپرست شهرداری کرمان در ادامه گفت: شهرداری باید رشد و حرکت همه جانبه داشته باشد، نمی‌توان با رشد سرطانی در یک بخش و با پرداختن به یک حوزه از بخش‌های دیگر شهری غافل شد؛ امور شهر به صورت زنجیره به هم متصل هستند و تصمیم ها برای توسعه باید در قالب یک مجموعه هدفمند و کلان دیده و ارزیابی شود.

وی ادامه داد:  شهرداری در بیش از ۲۰۰ وظیفه باید عدالت را لحاظ کند و در این خصوص کوتاهی در هر بخش ، مثلا فقط در جمع آوری زباله، سبب باقی ماندن روزانه ۴۰۰ تن زباله در شهر کرمان می شود.

تاکید بر رفع مشکلات آرامستان جدید

پوراسماعلی در حالی در این مسئولیت کارش را شروع کرد که چند هفته پیش از آن شاهد برخی حواشی و جنجال ها در افتتاح آرامستان جدید به نام بهشت کریمان بودیم که اواسط مرداد با همراهی سایر دستگاه هایی مشکل تملک زمین آن حل و افتتاح شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.