شنبه22 ارديبهشت 1403     Saturday, May 11, 2024
1403/02/03
کدخبر :105794
1
چاپ :

درج روز ملی پسته رفسنجان در تقویم ضروری است

باتوجه به این‌که هر ساله برداشت پسته را داریم و جزئی از فرهنگ رفسنجان محسوب می‌شود و در کنار آن معادن غنی مس را داریم، بایستی یک روز باتوجه به این موضوعات به عنوان یک رویداد ملی نام‌گذاری و ثبت شود .

مجید حجت  در جلسه بررسی موانع برپایی نمایشگاه گردشگری تهران و اهداف اتاق بازرگانی در حوزه گردشگری در سال جدید اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در جهت پیشبرد اهداف و تسهیل در روند برنامه‌ریزی، تنظیم تقویم رویدادهای گردشگری و رفسنجان‌شناسی است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: ما با حضور در نمایشگاه گردشگری تهران به نحوی توانستیم رفسنجان را به کشور معرفی کنیم و پتانسیل‌های این شهرستان را در معرض نمایش قرار دهیم.

حجت با بیان این‌که پتانسیل‌های بالایی در زمینه فرهنگ‌و هنر داریم و از هنرمندان با استعدادی در شهرستان برخوردار هستیم، عنوان کرد: جامعه هنری شهرستان پای کار بیاید و هنرمندان با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود آثاری را با موضوع معرفی رفسنجان تولید کنند ما نیز با رایزنی‌ها در اتاق ایران مکانی را برایشان فراهم خواهیم کرد تا نمایشگاهی برپا شود و هنرمندان به معرفی رفسنجان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان سرشار از معادن غنی مس و زمین‌های حاصلخیز پسته است و همچنین اتاق رفسنجان دبیرخانه دائمی جشنواره ملی پسته را برعهده دارد، بیان کرد: باتوجه به این‌که هر ساله برداشت پسته را داریم و جزئی از فرهنگ رفسنجان محسوب می‌شود و در کنار آن معادن غنی مس را داریم، باتوجه به این موضوعات، یک روز به عنوان یک رویداد ملی در هر حوزه نام‌گذاری و ثبت شود که در تقویم ماندگار بماند.

حجت در پایان با اشاره به رویداد کرمان آیدکس، گفت: رویداد بزرگ کرمان آیدکس از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که سعی داریم دو پنل برای شهرستان رفسنجان فراهم کنیم تا در این رویداد حضور داشته باشیم و با توجه به پتانسیل‌های بالای رفسنجان بتوانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.