
رئیس کمیسیون واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان گفت: در 6 ماهه دوم امسال حدود 115 هزار تن صادرات پسته داشته ایم که در کنار سایر عوامل، نقش شکلات دبی نیز در افزایش صادرات قابل توجه بوده است.
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، مظفر محمدی، درکارگاه”بررسی تخصصی استراتژی های برندینگ و راز موفقیت شکلات دبی در عصر دیجیتال”، افزود: یکی از دلایل موفقیت برندینگ حمایت دولت هاست که این حمایت را در موفقیت شکلات دبی مشاهده می کنیم. همچنین در بحث موادغذایی حضور در نمایشگاه های بین المللی مانند گلفود دبی، سیال فرانسه و آنوگا آلمان و همچنین بررسی سایت های موفق و استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند به برند شدن یک کالا کمک کند.
وی بیان کرد: یکی از دلایلی که نمی توانیم در ایران برندینگ ایجاد کنیم، عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی (WTO) است. برای مثال پسته ایران توسط کشورهای دیگر بسته بندی شده و به عنوان یک برند به فروش می رسد، اما ایران نمی تواند این چنین برند ایجاد کند.
در ادامه این نشست راز موفقیت شکلات دبی در سه بخش روایت داستان، عوامل شهرت و چالش های این برند مورد بررسی قرار گرفت و حاضران به بحث و تبادل نظر در رابطه با موفقیت برندینگ در کشور پرداختند. حمایت دولت ها از برندسازی، آموزش، توجه به تاکتیک های فروش، اعتماد به نفس و چگونگی معرفی خود، خلاقیت در تبلیغات و ساختارسازی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است، کارگاه”بررسی تخصصی استراتژی های برندینگ و راز موفقیت شکلات دبی در عصر دیجیتال” از سوی کمیته برندینگ و تجارت دیجیتال کمیسیون های توسعه صادرات و واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان برگزار شد و قرار است در جلسات آینده نیز عوامل موفقیت برندهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.