چهارشنبه6 تير 1403     Wednesday, June 26, 2024
1400/06/15
کدخبر :55345
15
چاپ :

تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان تا پایان شهریور

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: اواخر شهریورماه جاری ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شده با مشارکت سپاه تحویل مددجویان استان خواهد شد.

"یحیی صادقی"  در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان افزود: در بیش از ۶۰ درصد این خانوارها، سرپرست و نان آور خانواده زنان هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی اولویت اصلی این نهاد را ایجاد اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت اعلام کرد و گفت: اصل اساسی در کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و عمدتا خرد و خانگی برای مددجویان و محرومان است و طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار شغل توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده که نظارت مستمر از طرح های اشتغال باعث پایداری این طرح ها شده است.

صادقی در ادامه از خرید تضمینی محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در راستای حمایت از طرح های اشتغال آنها تصریح کرد: ۱۲ هزار طرح دامداری در استان داریم که به منظور حمایت از این طرح ها علوفه موردنیاز آن ها را به صورت بلاعوض در اختیار مجریان این طرح ها قرار می دهیم که این اقدام در کشور بی نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: به منظور حفظ اصل سرمایه مددجویان طی دو سال گذشته مبلغ قابل توجهی بابت اقساط معوق مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت کرده ایم.

وی یکی از مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت را مشکل زمین و مسکن اعلام و اظهار کرد: در صورت تامین زمین از سوی دستگاه های مربوطه و کمک خیران این نهاد آمادگی دارد برای تمام مددجویان فاقد مسکن، خانه احداث کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: اواخر شهریورماه جاری ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شده با مشارکت سپاه تحویل مددجویان استان خواهد شد.

وی از پرداخت کمک هزینه درمان برای مددجویانی که دچار بیماری کرونا شده اند خبر داد و گفت: افرادی که به دلیل این بیماری شغل خود را از دست داده اند نیز به صورت موقت در قالب تبصره ۱۴ با نگاه توانمندسازی تحت حمایت این نهاد قرار می گیرند.

صادقی به شرایط تحت حمایت قرار گرفتن این نهاد اشاره و تاکید کرد: خانواده هایی تحت حمایت این نهاد قرار می گیرند که خانواده بدون سرپرست و یا سرپرست خانواده از کار افتاده باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان تصریح کرد: در طرح ها و برنامه های این نهاد که مردم مشارکت دارند سعی کرده ایم شفاف عمل کنیم و شفافیت در کار باعث جلب مشارکت های مردمی به این نهاد شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.