
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از مرکزاطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، علیرضا ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص پویش ملی سرو ایران در استان کرمان گفت در روز جهانی قدس در کرمان همزمان با سراسر کشور، پویش ملی درختکاری «سرو ایران» با هدف زنده نگهداشتن یاد و سیره رهبر شهید حضرت آیتالله خامنهای، برگزار شد. این رویداد مردمی که با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و تحقق اهداف «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» صورت گرفت، با توزیع و کاشت بیش از ۸هزار اصله نهال در مناطق مختلف استان همراه بود.
مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار داشت پویش درختکاری سرو ایران حرکتی ملی الهامگرفته از عشق و اهتمام رهبر شهید به پاسداشت طبیعت و منابع خدادادی ایرانزمین است. ایشان، که همواره بر اهمیت درختکاری تأکید داشتند و هر سال در ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری، نهال میکاشتند، این عمل را جلوهای از ایمان، مسئولیت اجتماعی و عشق به آبادانی کشور میدانستند.
اگر هر ایرانی در سال سه نهال غرس کند، این طرح بزرگ با موفقیت کامل اجرا خواهد شد. این جمله راهبردی از رهبر شهید، چراغ راه تحقق طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت است.
این پویش ارزشمند، با پیگیری و اجرای قرارگاه جهادی «سرو ایران» وابسته به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، با مشارکت پرشور گروههای جهادی، مسئولان استانی و مردم ولایتمدار کرمان به ثمر نشست.
شرکتکنندگان با کاشت هر نهال، ضمن ادای احترام به مقام شامخ رهبر شهید حضرت آیتالله خامنهای، بر پیوند عمیق ایمان با حفاظت از محیط زیست تأکید ورزیدند.
ابوالحسنی پویش «سرو ایران» را تجسم عملی توصیههای رهبر شهید در زمینه حفظ و احیای طبیعت و نمادی از حرکت جمعی بهسوی آیندهای سبز و پایدار برای ایران اسلامی دانست.





