چهارشنبه22 اسفند 1403     Wednesday, March 12, 2025
1403/12/18
کدخبر :133321
1
چاپ :

بدنه کارشناسی ارزشمندترین بخش هر سازمان و دستگاهی است

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان: دو اصل مشارکت و بهره وری مبنای فعالیت های آموزش و پرورش استان کرمان است

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان در اولین مراسم صبحگاه مشترک اداری که با رویکرد تبیین برنامه ها و راهبردهای پیش روی آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان اینکه بدنه کارشناسی ارزشمندترین بخش هر سازمان و دستگاهی است، گفت: دو اصل مشارکت و بهره وری مبنای فعالیت های آموزش و پرورش استان کرمان است.

به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرحبخش با اشاره به اینکه کار اصلی در هر سازمان یا دستگاه اجرایی بر عهده کارشناسان است، تاکید کرد: "مشارکت جویی، بهره وری از منابع و مدرسه برفراز" راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان است.
وی افزود: امروز اگر مشارکت همکاران را نداشته باشیم نمی توانیم کاری از پیش ببریم، مبنای اصل مشارکت هم اعتماد است، باید اعتماد و سرمایه اجتماعی ایجاد کنیم تا جامعه هدف، ما را باور کند به ویژه در ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات موضوع اعتماد بسیار مهم است.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: درصدد تدوین و تعریف برنامه ای برای ارتقای بهره وری هستیم، در شرایط فعلی کشور نیاز به تلاش بیشتر داریم با کم کاری و دلسردی نمی توانیم اثربخش باشیم، وجدان و تعهد کاری همه ما مهم است تا بتوانیم به مدارس کمک کنیم.
فرحبخش اظهار کرد: برای اینکه فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس به خوبی محقق شود ۴ شاخص اقتصاد آموزش و پرورش، اصل آموزش و پرورش، نیروی انسانی و سرانه های آموزش و پرورشی باید در نظر گرفته شود، رویکرد این است که کجا قرار داریم و به کجا می خواهیم برسیم؟ با استدلال و آمار باید تصمیم سازی کنیم، ۹۸ تا ۹۹ درصد بودجه ما صرف حقوق کارکنان می شود، بیشتر هزینه ها ی ما از درآمدهای اختصاصی تعیین می شود، در حوزه درآمدهای اختصاصی، هر سال باید ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد کنیم و منابع را برای این کار ایجاد کنیم. 
وی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد آموزش و پرورش در زمینه امور رفاهی و معیشت معلمان با برنامه پیش می رویم، موضوع جهش تولید مسکن را در نظر می گیریم، تقریبا در تمام شهرستان ها زمین به صورت رایگان به معلمان واگذار می شود، معلمان به ویژه جوانان باید دیده شوند، در زمینه آموزش و پرورش محور کاری ما مدرسه است، اگر در ارتقای شاخص های مختلف مدرسه موفق باشیم نابرابری آموزشی و تفاوت معدل در دو شهرستان به حداقل می رسد.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تبیین پدیده تله فقر گفت: این موضوع از ابتدای تاریخ در همه جوامع وجود داشته است، برای کم کردن فقر بین نسلی هیچ راهکاری به جز آموزش و مهارت آموزی وجود ندارد، اگر بتوانیم در زمینه کاهش فقر قدمی برداریم کار مهمی انجام داده ایم.
فرحبخش گفت: جدب بازماندگان از تحصیل یعنی کسانی که اصلا وارد چرخه تعلیم و تربیت نشده اند بر تارکان از تحصیل اولویت دارد، بایستی برای این دانش آموزان با تخصیص یارانه هدفمند تحصیلی حمایت تحصیلی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی یکی از کارهای مهمی است که بهره وری در آن اهمیت ویژه ای دارد، تورم و مازاد نیرو در یک منطقه آسیب زننده است، نیروهای ناکارآمد کسانی هستند که در جای درست خودشان قرار نگرفته اند، با وجود نیروی مازاد در شهرستان و منطقه ای اگر حق التدریس هم وجود داشته باشد به این معنی است که بخشی از منابع در حال هدر رفتن است.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: تراکم دانش آموزی در بعضی از کلاس های درسی به ۵۳ نفر هم می رسد که در این صورت انگیزه و توان تدریس مطلوب معلم و یادگیری دانش آموز کاهش می یابد، تراکم میانگین در شهر کرمان ۳۸ نفر است که باید تلاش کنیم سالی دو یا سه نفر از این تراکم کم شود و برای تحقق این مهم نیاز به حمایت خیران و تحقق نهضت مدرسه سازی داریم.
برچسب ها : آموزش و پرورش

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.