جمعه27 مهر 1403     Friday, October 18, 2024
1403/07/26
کدخبر :121557
3
چاپ :

بازدید از عملکرد سامانه مدیریت پنجره واحد مدیریت زمین

معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: کلیه خدمات زمین و ساختمان در بستر سامانه پنجره واحد زمین صورت می گیرد.

معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: کلیه خدمات زمین و ساختمان در بستر سامانه پنجره واحد زمین صورت می گیرد و لازم است که سایر سامانه ها نظیر سیماک حذف و رویه واحد در این زمینه اتخاذ شود. 
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، سیدمهدی قویدل در جلسه بررسی عملکرد سامانه مدیریت پنجره واحد زمین افزود: تمامی دستگاه های متولی که در منشور پنجره واحد به آنها اشاره شده نظیر راه و شهرسازی، سازمان ثبت و اسناد، امور مالیاتی، سازمان پخش فراورده های نفتی و سازمان صمت باید به این سامانه متصل و به ارائه خدمت بپردازند و اقدامات و پیش بینی های لازم را از سازمان متبوع خود جهت اتصال به این سامانه انجام دهند. 
وی ادامه داد: کمیته فنی و اجرایی و دبیرخانه سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، پیگیر مسائل ومشکلات این سامانه هستند و ضروری است دستگاه های عضو چالش ها و موانع خود را اعلام نمایند. 
قویدل در ادامه به نقش اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان از ظرفیت پنجره واحد اشاره و تاکید کرد: اطلاع رسانی از سامانه پنجره واحد به عامه مردم باید صورت پذیرد و منابع طبیعی استان نیز در این خصوص اقدام نماید. 
این مقام قضایی در ادامه گفت: لازم است آمار سامانه مدیریت پنجره واحد زمین و دستگاه های عضو، یکسان سازی شده و مغایرت های احتمالی رفع شود. 
قویدل گفت: این سامانه در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور ایجاد شده است و اجرای آن بنا بر مصوبات شورای پیشگیری استان و حفظ حقوق بیت المال مورد تاکید دستگاه قضایی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است. 
وی خاطرنشان کرد: با اجرای صحیح و کامل سامانه پنجره واحد از عناوین متعدد جرائم مرتبط با زمین خواری، تصرفات غیرمجاز و .... پیشگیری خواهد شد.
وی یادآور شد: در برخی استان های کشور با اجرای کامل سامانه مدیریت پنجره واحد زمین ، شاهد کاهش چشمگیر جرائم مرتبط با زمین خواری و تصرفات غیرمجاز بوده ایم و با اجرای کامل این سامانه همچنین شاهد تسریع در صدور مجوزها نیز خواهیم بود. 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تاکید کرد: دستگاه ها مکلف به همراهی با این سامانه هستند و تمام نهادهایی که براساس دستورالعمل و منشور مربوطه دارای نقش و وظیفه هستند؛ باید بصورت مستمر، گزارشات و استعلامات روی سامانه را مورد ارزیابی قرار دهند. 
وی تصریح کرد: دوره آموزشی و بازدید مقامات رسمی مربوطه در آبان ماه از این سامانه بعمل خواهد آمد. 
در پایان جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری کل استان کرمان از دبیرخانه پنجره واحد مستقر در اداره کل منابع طبیعی بازدید به عمل آورد و عملکرد دبیرخانه و وضعیت هر دستگاه از طریق سامانه مورد پایش قرار گرفت.
برچسب ها : دادگستری

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.