چهارشنبه6 تير 1403     Wednesday, June 26, 2024
1400/06/16
کدخبر :55455
19
چاپ :

«رقص جولان» در وصف سردار دل‌ها منتشر شد

کتاب شعر رقص جولان حاوی رباعیاتی در وصف سردار شهید سلیمانی که نویسنده، آن را عاشقانه‌ای برای سردار دل‌ها توصیف می‌کند چاپ و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل  ۲۱۹ رباعی در ۱۲۰ صفحه توسط افسر فاضلی شهربابکی نوشته و منتشر شده است؛ نام این کتاب درحالی از شعرخوانی سردار سلیمانی در زمان حیاتش انتخاب شده است که حاوی حس و حال ایشان در شعرخوانی در رثای شهیدان همرزمش است. در کلیپی که از آن شعرخوانی منتسب به مراسم بزرگداشت شهیدان در محیط وب موجود است سردار سلیمانی با حالتی احساسی و حزن انگیز چندبیت از اشعار مولانا را از جمله «رقص و جولان بر سر میدان کنند، رقص اندر خون خود مردان کنند» قرائت می کند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، کتاب رقص جولان با مقدمه سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان از همرزمان سردار سلیمانی و نیز دکتر غلامرضا کافی، شاعر و نویسنده کشوری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی منتشر شده است.

افسر فاضلی شهربابکی نویسنده این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب رقص جولان بیست و هشتمین اثر بنده و هشتمین کتاب در حوزه دفاع مقدس است و قبل از آن نیز کتاب "قهرمانی به نام قاسم" را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده بودم.

وی افزود: کتاب "بچه های حاج قاسم" ، خاطرات سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، مهمترین اثر دفاع مقدسی بنده است که سال ۱۳۹۴ به چاپ رسید و تاکنون ۹ بار تجدید چاپ شده است. این کتاب را انتشارات فاتحان منتشر کرده است.

فاضلی یادآور شد: کتاب قهرمانی به نام قاسم و رقص جولان از انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان است.

این نویسنده شهربابکی افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی که بحق، سردار پرافتخار اسلام بود، جهان اسلام دچار مصیبت بزرگی شد که این مصیبت و داغ بزرگ در ایران و به خصوص استان کرمان، زادگاه حاج قاسم، بیشتر از هرجای دیگر دل ها را آتش زد و اشک ها را جاری ساخت.

فاضلی ادامه داد: معتقدم که عشق به سردار سلیمانی تنها عشق به یک فرد و یک سردار ملی مذهبی نیست، عشق به یک مکتب، آزادگی و انسان دوستی است؛ عشق به محبت و صداقت و اخلاص، عشق به دلدادگی و دلاوری است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم محبوب دل ها بود و بعد از شهادت هم محبوب تر شد، بیان داشت: شاعران و هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف هنری پس از شهادت این علمدار بزرگ اسلام مکنونات قلبی خود را به پای آزادگی و محبوبیت ایشان ریختند؛ بنده هم که از نوجوانی با این سردار دلاور آشنا بودم و بارها مورد لطف و تشویق ایشان قرار گرفته بودم، تصمیم گرفتم برای ترویج مکتب شهید سلیمانی که همانا ترویج ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است در حد وسع خودم از هیچ کوششی فرو گذار نکنم.

فاضلی گفت: کتاب رقص جولان عاشقانه ای برای سردار سلیمانی است که به جنبه های مختلف زندگی و جهاد حاج قاسم در قالب رباعی پرداخته است؛ ایمان، ایثار، اخلاق، مردانگی، آزادگی، محبت، وحدت آفرینی، ولایتمداری، از جان گذشتگی و فروتنی ویژگی هایی است که حاج قاسم جامع تمام این خوبی ها بود.

این نویسنده شهربابکی زندگی و شهادت حاج قاسم را برای ما و نسل های آینده درس آموز عنوان و ابراز امیدواری کرد: تمام کسانی که دستی بر قلم دارند، باید در ترویج و تبیین مکتب حاج قاسم که ادامه مکتب عاشوراست تلاش کنند که این بار رسالت سنگینی بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر است.

شهرستان شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان واقع است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.