جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1401/07/24
کدخبر :71746
210
چاپ :

گواهینامه‌های رانندگی رنگ‌بندی می‌شوند

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجاتوضیح داد:«درصورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهور،گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی درسه رنگ ورده رنگ‌بندی می‌شود.


به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سرهنگ محسن صوفی افزود: «با انجام رنگ بندگی گواهینامه‌ها و تشویق رانندگان برای ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند».
وی در یک برنامۀ رادیویی با بیان اینکه پلیس راهور نقش تصویب‌کننده در جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ندارد و تنها نقش پیشنهاددهنده دارد، خاطرنشان کرد: «بر اساس مادۀ ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، میزان جریمه‌ها به تصویب هیات دولت می‌رسد و هر ۳ سال یکبار امکان تعدیل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در هفت سال گذشته به دلایل متعدد اعم از مسائل اقتصادی جامعه، نرخ جریمه‌ها تغییری نکرده است».

صوفی ادامه داد: «پلیس راهور بنا به وظیفۀ پیشنهاددهندگی خود، افزایش میزان جرایم را با تمرکز به تخلف‌های حادثه‌ساز پیشنهاد داده است که باید در هیات وزیران مصوب شود».

وی در تشریح برنامه‌های پلیس راهور به منظور استفاده از ظرفیت مردمی در راستای برقراری نظم و امنیت با اشاره به طرح همیاران پلیس گفت: «طرح همیاران پلیس یکی از اقدامات شاخص، موفق و اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی بود که با کمک آموزش و پرورش انجام شد و اجرای این طرح نشان داد که تذکر توسط کودکان خانواده در کاهش تخلفات رانندگی والدین نقش دارد».

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا افزود: «پلیس راهور به جهت اینکه نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند و نقش آموزشی و فرهنگی بسیار خوبی را می‌توانند در مسائل ترافیکی، فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای ترافیکی ایفا کنند از دو سال قبل طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» را با آموزش جامعۀ هدف در مرحلۀ اول، بانوان شاغل در سازمان‌ها، ادارات، نهادها و موسسات، سازمان‌ها و نهادها آغاز کرده است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.