سه شنبه4 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 23, 2024
1401/12/10
کدخبر :81824
15
چاپ :

کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور در پایتخت مقاومت اسلامی آغاز شد

آیین افتتاحیه دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور با حضور جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در کرمان پایتخت مقاومت اسلامی برگزار شد.



 

آیین افتتاحیه دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور صبح امروز با حضور امیر سهرابی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در کرمان پایتخت مقاومت اسلامی برگزار شد.


حسین اکبری‌فرد، رئیس دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: از سراسر کشور در دهمین کنگره ادبیات پایداری شرکت کرده و ارسال اثر داشتیم.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه واژه مقاومت و پایداری جزو فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است، گفت: ادبیات پایداری به دفاع از هویت ملی و دینی می‌پردازد و قطعاً اگر ادبیات به کمک وقایع مهم اجتماعی نیاید، این وقایع به فراموشی سپرده خواهد شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه کنگره ادبیات پایداری در واقع پیوند بین ادبیات، دفاع و جهاد است، افزود: در این کنگره سعی شده الگوهای جهاد و شهادت به جامعه معرفی شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با یک بیان هنرمندانه و یا یک شعر، جامعه‌ای را متحول کرده و پیام شهیدان را به جهانیان رساند، ابراز داشت: هدف‌های کنگره ادبیات پایداری از مصادیق بارز جهاد تبیین است، چرا که هدف اصلی جهاد تبیین نیز مقابله با دشمن و توطئه‌های آن است.

اکبری‌فرد با اشاره به اینکه بر خلاف جهاد نظامی که در هر زمان و مکانی امکان ندارد، جهاد تبیین شیوه بسیاری از ائمه اطهار(ع) بوده است، گفت: جلوگیری از تحریف حقایق وقایع تاریخی از اهداف اصلی جهاد تبیین است، چرا که دشمن در صدد است حق را باطل جلوه داده و زشتی‌ها را زیبا نشان دهد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باعث حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی و از بین رفتن مشکلات اجتماعی می‌شود، افزود: بخش زیادی از تحریفات بر اثر جهل و نادانی است و البته دشمن هم همین را می‌خواهد که با استفاده از نادانی جامعه، اهداف خود را پیش ببرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان بیان کرد: باید با آگاه‌سازی دقیق مردم و روشنگری، مردم را با مسائل روز آشنا کرده و آنها را با آنچه که هدف دشمن در آینده و سال‌های دور است، روشنگری و آگاه‌سازی کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.