پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/12/23
کدخبر :82288
8
چاپ :

کشف بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کاهش جرایم خشن در استان، گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کشف شده است.



 


سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ایام نوروز و بهار طبیعت و قرآن، اظهار
داشت: طرح نوروزی پلیس برای برقراری نظم و امنیت عمومی جامعه و کنترل و پیشگیری از تصادفات در حال اجرا است.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه سال جاری سالی پر حادثه در سطح استان کرمان بود و پلیس تمام تلاش خود را گذاشت تا این حوادث با آرامش شهروندان و جامعه روبه‌رو باشد، گفت: در یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار در تقابل با دشمن روبه‌رو هستیم و اصحاب رسانه استان در این جنگ رسانه‌ای مسئولیت سنگینی برای برقراری آرامش در جامعه دارند که خوب کار کردید که جای تقدیر دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با گرامیداشت روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و یاد و خاطره بیش از 600 شهید نیروی انتظامی در استان، افزود: امنیت کشور مرهون جانفشانی شهدا و خون با برکت آنها است و برای همیشه تاریخ مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه نوروزی پلیس با حضور استاندار کرمان تشکیل شده بیان کرد: پلیس تمام توان خود را گذاشته تا نوروز امسال با امنیت و آرامش کامل برای مردم برگزار شود.

ناظری با اشاره به چهارشنبه آخر سال و مراسم چهارشنبه‌سوری گفت: هیچ مراسم رسمی در این موضوع در سطح استان نداریم و از مردم درخواست داریم در این شب، مراقب فرزندان خود باشند تا سلامت آنها در آستانه نوروز به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه پلیس با عوامل ناامنی در جامعه برخورد قاطع می‌کند، ادامه داد: خرید و فروش مواد محترقه در فضای حقیقی و مجازی ممنوع و تخلف است و حتماً این افراد شناسایی و دستگیر شده و به دستگاه قضایی تحویل داده می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش تولید مواد محترقه در فضای مجازی انجام می‌شود که یک جرم بزرگ است و مردم باید از فرزندان خود در برابر خطرات احتمالی مراقبت کنند، افزود: خوشبختانه در استان کرمان تاکنون آسیبی در ارتباط با انفجار مواد محترقه نداشتیم.

وی با بیان اینکه هر فردی که در عمل مجرمانه چهارشنبه سوری و آسیب زدن به مردم دستگیر شود تا پایان نوروز آزاد نخواهد شد و خودرویی هم که در این رابطه توقیف شود در پارکینگ می‌ماند، گفت: تاکنون بیش از 120 هزار قطعه مواد محترقه قاچاق در سطح استان کرمان کشف شده است.

ناظری با اشاره به اینکه طرح ترافیکی پلیس نیز در سطح استان کرمان در حال اجرا است، بیان کرد: برای اجرای دقیق این طرح از گروه‌های جهادی نیز درخواست کمک کردیم تا با استقرار در جاده‌ها تلاش کنیم که از تلفات جاده‌ای کاسته شود.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان یک الزام است، افزود: پلیس در این ایام با هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی به‌شدت برخورد قانونی می‌کند و برای حفظ جان مردم هیچ اغماضی نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی شده تا در محورهایی که خواب آلودگی زیادی داشتیم با رانندگان تماس تلفنی برقرار و هشدارهای لازم سرعت زیاد داده می‌شود، گفت: در حقیقت رفتار ترافیکی رانندگان کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس با تخلفات حادثه‌ساز قطعاً برخورد قاطع‌تری دارد، افزود: در اولین پاسگاه پلیس خودروی این راننده توقیف می‌شود و مسافران آن را با یک خودرو دیگر به مقصد می‌رسانیم تا جان آنها ایمن بماند.

ناظری با اشاره به اینکه برخورد با خودروهای شوتی در دستور کار پلیس است و در 24 نقطه ورودی و خروجی استان برای برخورد خودروهایی که اقدام به حمل و جابه‌جایی اتباع غیرمجاز می‌کنند، مستقر هست، بیان کرد: هماهنگی قضایی برای توقیف شش ماهه خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز انجام شده است و پلیس برابر قانون عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست داریم زمان سفر را در روز انتخاب کنند و از سفر شبانه حتماً خودداری کنند تا سفری ایمن داشته باشند، گفت: یکی از برنامه‌های پلیس در طرح نوروزی پیشگیری از سرقت است و در مرحله اول از دستگاه قضایی درخواست داشتیم که در این ایام سارقین آزاد نشوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در ایام نوروز معمولا خانه‌های مردم به دلیل سفر نوروزی خالی است و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرقت گذاشتیم و با پایش تصویری در حال رصد هستیم، ادامه داد: بیش از 490 واحد گشتی با همکاری حدود 300 نفر پلیس افتخاری برای پیشگیری از سرقت در استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در حال انجام است، افزود: پلیس در رزمایشی که داشته تعداد زیادی از متهمین و مجرمین فراری را در استان دستگیر کرده است و از مردم درخواست داریم اجناس قیمتی را در داخل خانه نگهداری نکنند و حتماً به صندوق امانات در بانک‌ها بسپارند.

ناظری با اشاره به اینکه مردم نصب دزدگیر و دوربین نظارت تصویری را جدی بگیرند، بیان کرد: جابه‌جایی اثاثیه منزل در ایام نوروز ممنوع است و حتماً باید با کلانتری محل انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم حضور افراد مشکوک در محله را حتماً به پلیس و کلانتری محله گزارش کنند، گفت: شماره تلفن‌های 2183000 و 2183001 و سامانه 110 آماده پاسخگویی مردم و دریافت گزارشات مردمی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در 120 مقر پلیس در استان کرمان پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام  و استعلام سوابق افراد و پلاک خودروها آنلاین انجام می‌شود، افزود: شاهد کاهش جرایم خشن در استان کرمان هستیم.

وی با بیان اینکه جرائم مسلحانه در استان کرمان 9 درصد کاهش داشته و بیش از 80 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شده است، ادامه داد: بیش از 300 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کشف و بیش از 2 هزار و 700 خودرو شوتی در استان در سال جاری توقیف شده است.

ناظری با اشاره به اینکه بیش از 140 میلیارد ریال ارزش ریالی پرونده‌های جرایم فضای مجازی و کلاهبرداری‌های اینترنتی کشف شده در استان است، گفت: در سال جاری بیش از 3 میلیون خدمت در حوزه راهنمایی و رانندگی به مردم داده شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه رضایتمندی مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: تمام تلاش خود را برای حفظ جان و مال مردم و تأمین امنیت جامعه به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی از 17 اسفند ماه جاری آغاز شده است، بیان کرد: پلیس 100 درصد در حال آماده باش است و امیدوار هستیم نوروز امسال را بدون تصادف و تلفات پشت سر بگذاریم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.