پنج شنبه9 فروردين 1403     Thursday, March 28, 2024
1399/12/17
کدخبر :44084
51
چاپ :

کرونای انگلیسی در استان کرمان گریبان 9 نفر را گرفته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه در استان کرمان ابتلای 9 نفر به ویروس جهش یافته کرونا تایید شده لذا برخورد ما به لحاظ درمانی و پیشگیری باید متفاوت تر از گذشته باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه در استان کرمان ابتلای 9 نفر به ویروس جهش یافته کرونا تایید شده لذا برخورد ما به لحاظ درمانی و پیشگیری باید متفاوت تر از گذشته باشد.

دکتر "حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز 16 اسفندماه در شصت و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان درباره سفرهای نوروزی گفت: ما باید از مصوبات ستاد ملی تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از استان ها و مراکز سیاحتی و زیارتی ممنوع السفر هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کرمان به نوعی شهر کرمان جزو مکان های زیارتی محسوب می شود لذا اگر شهرهای سیاحتی و زیارتی ممنوع السفر هستند شهر کرمان نیز باید جزو آنها قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وضعیت استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه در استان کرمان ابتلای 9 نفر به ویروس جهش یافته کرونا تایید شده لذا برخورد ما به لحاظ درمانی و پیشگیری باید متفاوت تر از گذشته باشد.

وی با اشاره به تفاهمنامه وزارت بهداشت و بسیج عنوان کرد: این تفاهمنامه در راستای طرح شهید سلیمانی و به نوعی فاز دوم طرح شهید سلیمانی است و در این فاز همان طرح تقویت یافته، به طوری که بیماریابی زودرس و قرنطینه و ایزوله نگداشتن افراد مبتلا و اطرافیان آنها در آن بیشتر تقویت می شود و به زودی به صورت رسمی این طرح ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با اجرای این طرح، مردم عید آرام تری داشته باشند.

رشیدی نژاد بر لزوم تشدید نظارت ها در انتهای سال جاری تاکید کرد و افزود: نظارت ها و بازرسی ها توسط تیم های نظارتی همانند قبل انجام شود و تیم های نظارتی به صورت مشترک و با هماهنگی با یکدیگر کار کنند و نباید به صورت جزیره ای عمل نشود.

وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی به موقع برنامه ها و مراسمات به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: تا زمانی که ما مجوز صادر نکردیم برگزاری مراسمات و آزمون ها غیرقانونی است و باید سعی شود دو هفته قبل از برگزاری مراسمات و ... دانشگاه علوم پزشکی را در جریان قرار دهید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به توزیع مواد غذایی، میوه و ... برای شب عید، اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف باید تعداد غرفه ها زیاد و در جاهای مختلف برپا شود تا شاهد ازدحام نباشیم لذا درخواست مدیریت این موضوع را از مسئولین مربوطه داریم.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.