شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1399/12/16
کدخبر :44002
57
چاپ :

واکسن کوواکس به‌‌زودی به ایران می‌رسد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره‌ی تامین واکسن آسترازنیکا از سبد کوواکس، گفت: تاریخ حدودی که برای ارسال واکسن به ما اعلام شده است

به گزارش دل عالم به نقل از فردای‌کرمان ، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره‌ی تامین واکسن آسترازنیکا از سبد کوواکس، گفت: «تاریخ حدودی که برای ارسال واکسن به ما اعلام شده است به ترجمه‌ی فارسی و تقویم ایران، بین ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا هشتم فروردین سال آینده است. میزان واکسنی که در این موعد قرار است به دستمان برسد حدود یک میلیون دوز است که برای گروه دوم اولویت تزریق می‌شود».

رئیسی افزود: «در فاز دوم، به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ و بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای ۱۶ تا ۶۴ سال واکسن دریافت می‌کنند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا سراسری، علیرضا رئیسی با بیان اینکه به این ترتیب با رسیدن این واکسنها، واکسیناسیون دومین گروه اولویت مشخص شده در سند ملی، آغاز می‌شود، ادامه داد: «هدف اول ما در واکسیناسیون کاهش میزان مرگ‌ومیر است که با واکسیناسیون گروه آسیب‌پذیر محقق می‌شود، هدف دوم نیز قطع زنجیره ویروس است».

وی درباره‌ی رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور، بیان کرد: «متاسفانه در سطح کشور شاهد افت در رعایت پروتکل‌ها بودیم و میزان آن به ۷۰ درصد رسیده بود. در حال حاضر نیز شرایط چندان مطلوب ما نیست؛ ولی در کل کشور رعایت پروتکل‌ها حدود ۷۶ درصد برآورد می‌شود. فراموش نکنیم که رعایت پروتکل کمتر از ۸۵ درصد چندان خیال ما را مطمئن نمی‌کند، البته این سخن به معنای بی‌اثری درصد فعلی رعایت‌ها نیست، اما تاثیر رعایت بیش از ۸۵ درصد کاملا متفاوت و مشهود است».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.