چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1401/12/21
کدخبر :82250
11
چاپ :

وارد خط ویژۀ اتوبوس نشوید

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: «تردد در خط ویژۀ اتوبوس ممنوع بوده و متخلفان توسط دوربین‌های هوشمند ترافیکی جریمه می‌شوند».




 

سرهنگ اسماعیل خوشوقت با بیان این‌که موتورسواران و حتی خودروسوارانی که حوصلۀ ماندن در ترافیک خیابان شریعتی و شهید بهشتی کرمان را ندارند از خط ویژۀ اتوبوس برای تردد
استفاده می‌کنند، افزود: «در این روزهای پرتردد شهری، شاهد افزایش بار ترافیکی در شهر کرمان هستیم که برخی از رانندگان برای فرار از ترافیک از مسیر ویژۀ اتوبوس‌های درون‌شهری استفاده می‌کنند که این تخلف رانندگی محسوب می‌شود».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی ادامه داد: «در بررسی‌های بهعمل آمده از آمار ثبت تخلفات خودروهایی که در مسیر ویژۀ اتوبوس تردد کرده‌اند، مشخص شد که اغلب پلاک‌ها غیربومی بوده و به این قانون آشنایی نداشته و یا به دلیل حجم بار ترافیکی کم محل سکونت خود، در زمان مراجعه به مرکز استان و مواجهه با ترافیک سنگین، مسیرهای دیگر مانند مسیر اتوبوس را برای تردد خود انتخاب می‌کنند».

خوشوقت یادآور شد: «آمار بعدی متعلق به موتورسواران است که در این مسیر تردد کرده و حتی خلاف جهت مسیر نیز تردد می‌کنند که بعضا دچار سانحه شده و راننده و ترک‌نشین آسیب دیده‌اند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی اظهار کرد: «برابر قانون، تردد در مسیر ویژۀ اتوبوس‌های درون‌شهری ممنوع بوده و همکاران بنده علاوه بر حضور در خیابان‌ها، در مرکز نظارت تصویری پلیس راهور و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های هوشمند این تخلفات را ثبت می‌کنند».

رئیس‌پلیس راهور استان کرمان بیان کرد: «هر راننده باید مسئولیت خود در انضباط‌بخشی ترافیکی را با رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران، ایفا کرده و به فرهنگ ترافیک کمک کند».

وی در پایان گفت: «با توجه به فضای کم مسیر اتوبوس، امکان محصور کردن آن وجود ندارد از اینرو رعایت قانون بهترین راه انضباط‌بخشی به این مسیر است و رانندگانی که با ورود به مسیر اتوبوس درون‌شهری دچار تصادف شوند مقصر حادثه شناخته خواهند شد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.