پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/07/24
کدخبر :71753
170
چاپ :

هیچ بیماری در بیمارستان‌های استان با کمبود سرُم مواجه نیست

مدیر دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: «در ذخایر راهبردی سرم در بیمارستان‌های استان مشکلی وجود ندارد و سرم‌هایی که وارد استان می‌شود با اولویت تحویل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است».



به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محمد حسیبی با بیان اینکه هیچ بیماری در بیمارستان‌های استان با کمبود سرم مواجه نیست، تاکید کرد: «ممکن است ذخایر انبار بیمارستانی بالا نرفته باشد اما تامین دارو برای بیماران در

بیمارستان‌ها با مشکلی مواجه نشده است».

وی ضمن تایید کمبود سرم در خارج از بیمارستان‌ها، بیان کرد: «به دلیل اینکه می‌خواستیم برای تامین سرم در بیمارستان‌ها مشکلی نداشته باشیم، توزیع این قلم بیمارستانی را برای داروخانه‌های سطح شهر به میزان خیلی کمتر و محدود انجام دادیم».

حسیبی توضیح داد: «سرم جزو اقلام بیمارستانی است؛ از این‌رو برای ما مهم و با اولویت‌تر این بوده، بیماری که روی تخت در مراکز درمانی خوابیده دچار کمبود نشود».

سهمیۀ محدود سرم در استان

وی با بیان این‌که توزیع سرم در استان براساس سقف جمعیتی و از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود افزود: «سهمیۀ سرم در استان کرمان محدود است و مقداری با محدودۀ باز نیست که هر تعداد سرم که بخواهیم، دریافت کنیم».

مدیر دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در داروخانه‌های شهری و خصوصی طبق نسخه اگر این داروی بیمارستانی (سرم) قرار باشد به مراجعه‌کنندگان تحویل شود یک مقداری با مشکل مواجه است، اضافه کرد: «سهمیۀ کمی از این قلم دارویی به داروخانه‌های بخش خصوصی دادیم و عمدۀ سرم وارد شده به استان تحویل بیمارستان‌ها می‌شود».

 وی ادامه داد: «ما همیشه در سطح استان این کمبود سرم را داشته‌ایم و هم‌اینک یک مقداری این کمبود رفع شده و سهمیۀ بخش خصوصی در دریافت این قلم دارویی اخیرا افزایش پیدا کرده است».

حسیبی با بیان اینکه برای بیمارستان‌هایی که مرکز اصلی مصرف سرم هستند تا امروز محدودیتی نداشته‌ایم، افزود: «نبود محدودیت در بیمارستان‌ها به دلیل مدیریت توزیع سرم‌ها بوده و اگر این مقدار سهمیۀ مشخص استان را به داروخانه‌ها و بخش خصوصی می‌دادیم، بیمارستان‌ها با مشکل مواجه می‌شدند».

 

افزایش تولید سرم در کشور

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کشوری برای رفع محدودیت‌های توزیع سرم در داروخانه‌ها و بخش خصوصی، گفت: «برای این منظور ظرفیت تولید سرم در کشور افزایش پیدا کرده است».

حسیبی خاطرنشان کرد: «با وجود برنامه‌ها برای افزایش تولید سرم در داخل و به منظور حل مشکل کمبود، مقداری از سرم‌هایی که به ما تخصیص دادند سرم‌های وارداتی است».

وی گفت: «در عین حال تمامی تلاش‌مان را برای رفع محدودیت‌های سرم در داروخانه‌ها و بخش درمانی خصوصی استان کرمان به کار می‌گیریم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.