چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1399/12/16
کدخبر :44007
247
چاپ :

نیازهای صنایع بزرگ و توانمندی صنایع کوچک معرفی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی، به عنوان یک رویکرد تکمیل‌کننده در جریان چرخه‌ی اقتصادی کشور و استان خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی، به عنوان یک رویکرد تکمیل‌کننده در جریان چرخه‌ی اقتصادی کشور و استان خبر داد و گفت: «شرکت‌های بزرگ استان کرمان باید اقلام مورد نیازی که در طول سال خریداری می‌کنند و خدماتی که مورد نیاز آن‌ها است را اعلام کنند تا بر اساس این اطلاعات بتوانیم ظرفیت‌های داخلی را از طریق راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی عملیاتی کنیم».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم افتتاح نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات که با حضور نورالدینی مشاور ارشد استاندار کرمان، احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران صنایع استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان برگزار شد، اظهار کرد: «علیرغم همه‌ی محدودیت‌هایی که به واسطه‌ی هم تصمیمات غیرکارشناسی در داخل کشور و هم موضوعات مربوط به فضای بیرونی چه تحریم‌ها و جه عوامل ناشی از اتفاقات منطقه‌ای و جهانی، میر حرکتی فراهم شده که بتوانیم هر سال وضعیت خود را در ارتباط با مولفه‌های توسعه با رویکرد جدید دنبال کنیم».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان این‌که ظرفیت‌های استان را باید به چرخه‌ی کامل فعالیت‌های اقتصادی تبدیل کنیم، افزود: «این چرخه‌ی کامل باید از ظرفیت‌های داخلی هر منطقه شکل بگیرد».

وی با بیان این‌که گل‌گهر توانسته در همین کوتاه مدت با تولید داخل از خروج 200 میلیون یورو از کشور جلوگیری کند، توضیح داد: «تراز تجاری ما هرچه مثبت‌تر باشد کشور در مدیریت بازار ارز می‌تواند قوی‌تر عمل کند، و کاهش میزان واردات با خروج کمتر ارز و همچنین افزایش صادرات می‌تواند تراز تجاری را مثبت کند».

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: «شرکت مس یا مجتمع مس سرچشمه، قبل از انقلاب راه‌اندازی شدند و آمریکایی‌ها آنجا حضور داشتند تا شرکت مس را اداره کنند درحالی ‌که کوچک‌ترین اطلاعات و دانش فنی برای اداره‌ی شرکت، ساخت قطعات و... در اختیار ایرانیان نبود، اما امروز وضعیت تغییر کرده است».

وی ادامه داد: «امروز مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار توانمند در کشور و استان آمادگی این را دارند که در عرصه‌ی تولیدات دانش‌بنیان به واحدهای صنعتی کمک کنند».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «شرکت‌های بزرگ زمانی موفق هستند که در چرخه‌ی جریان ارتباط خود با شرکت‌های متوسط و کوچک بتوانند حرکت کنند، زیرا این مساله سبب می‌شود رشد نرخ اقتصادی افزایش یابد و اشتغال رقم بخورد».

وی با بیان این‌که خلاء شکل‌گیری صنایع کوچک و متوسط در سال‌های اخیر در کرمان مشهود بوده است، بیان کرد: «اقدامات مثبتی شکل گرفته و باید این را تقویت کنیم و به شکلی مدیرت کنیم که خروجی آن در روند توسعه‌ی اقتصادی استان تاثیرگذار باشد».

پورابراهیمی ادامه داد: «یکی از مواردی که اکنون در دستور کار قرار دارد راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی است که می‌تواند به عنوان یک رویکرد تکمیل‌کننده در جریان چرخه‌ی اقتصادی کشور و استان عملیاتی شود».

وی خاطرنشان کرد: «شرکت‌های بزرگ استان باید اقلام مورد نیازی که در طول سال خریداری می‌کنند و خدماتی که مورد نیاز آن‌ها است را اعلام کنند تا بر اساس این اطلاعات بتوانیم ظرفیت‌های داخلی را از طریق راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی عملیاتی کنیم».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر اهمیت ساخت داخل و بومی‌سازی گفت: «برنامه‌ی نیازسنجی کالاهای مورد نیاز صنایع بزرگ و تولید آن در استان کرمان وجود دارد تا نیازهای صنایع بزرگ و توانمندی صنایع کوچک اعلام شود و با شکل گرفتن این ارتباط، موجبات توسعه در این عرصه و تامین قطعات و خدمات در داخل استان فراهم شود».

وی افزود: «همچنین باید با برقراری ارتباط بین پارک علم و فناوری و صنعت، بومی‌سازی و تجهیز شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تقویت شود».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.