شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1401/12/21
کدخبر :82244
8
چاپ :

نیاز جدی استان کرمان به بالگرد برای پوشش حوادث

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان حادثه‌خیز است و نداشتن بالگرد هلال‌احمر در استان یک فقدان بزرگ است، گفت: کرمان نیاز جدی به بالگرد برای پوشش حوادث دارد.



 

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری کرمان در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان
در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه نداشتن بالگرد هلال‌احمر در استان کرمان یک فقدان بزرگ است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته بالگرد هلال‌احمر در
پوشش حوادث بسیار اثرگذار بود.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه به دلیل سانحه هوایی که در جریان سفر وزیر ورزش به کرمان ایجاد شد این بالگرد ساقط شده است، گفت: تامین بالگرد برای استان کرمان برای پوشش حوادث به‌ویژه در ایام نوروز باید از دفتر ریاست جمهوری پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان حادثه‌خیز است، تاکید کرد: این استان نیاز جدی به بالگرد برای پوشش حوادث دارد.

وی با بیان اینکه 30 کیلومتر ورودی و خروجی شهرها بسیار اهمیت دارد و معمولاً تصادفات در این محدوده بیشتر است، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند در این محدوده فعال باشند و اقداماتی را برای کاهش حوادث، تلفات و تصادفات پیش‌بینی کنند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان از دی‌ماه آغاز شده است، اظهار داشت: 14 کمیته ذیل این ستاد در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود مرقد مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم میزبانی خوبی از زائران سردار دل‌ها داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه نظارت بر تأسیسات گردشگری در مرحله اول انجام شده است، افزود: ساماندهی اماکن تاریخی در دستور کار قرار گرفت و نورپردازی باغ شاهزاده ماهان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ارگ تاریخی بم نیز نورپردازی شده است و آماده میزبانی از مسافران نوروزی است، بیان کرد: تمام جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان کرمان با هشت زبان بین‌المللی در یک اپلیکیشن معرفی شده است.

فعالی با بیان اینکه اقلام تبلیغاتی چاپ شده است که در بدو ورود به کرمان به مسافران داده می‌شود، ادامه داد: جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در ایام نوروز برگزار و بازارچه‌های صنایع دستی نیز در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری کرمان نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و هتل‌های جدیدی به فضای اقامتگاهی کرمان اضافه شده است، گفت: در نوروز سال گذشته ارگ تاریخی بم بیش‌ترین بازدیدکننده را داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال مسافران بیشتری به کرمان سفر کنند.

رضا بردبار معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اسکان زائران سردار سلیمانی انجام شده، اظهار داشت: در این زمینه جلساتی نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کرمان 449 تاسیسات اقامتی با بیش از 10 هزار تخت داریم، افزود: در بازدید از تاسیسات گردشگری تذکرات لازم برای رفع مشکلات داده شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش با 297 مدرسه و 2 هزار و 796 تخت آماده اسکان مسافران نوروزی است، گفت: چهار پارک در شهر کرمان برای اسکان زائران به صورت نصب چادر تدارک دیده شده و فرمانداری کرمان در این زمینه همکاری دارد.

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه طرح نوروزی هلال‌احمر از هفته آینده اجرایی می‌شود، افزود: 25 پایگاه ثابت و 19 پست موقت برای امدادرسانی به حوادث آماده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 400 نفر نیروی امدادی حوادث نوروزی را پوشش می‌دهند، گفت: تمام پایگاه‌های هلال‌احمر در ایام نوروز آماده‌باش هستند.

در این جلسه ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز با بیان اینکه از 8 اسفند گشت‌های مشترک بازرسی از سطح بازار تشکیل شده است، اظهار داشت: تذکرات لازم به اماکن گردشگری و اقامتی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مجتمع‌های بین راهی در اولویت است و مسائل بهداشتی این مجتمع‌ها نیز مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرد، گفت: برابر هماهنگی انجام شده در صورت پلمب اماکن صنفی به دلیل تخلف تا بعد از تعطیلات نوروزی بازگشایی نمی‌شوند.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کرمان به‌عنوان پیشانی استان کرمان همه ساله پذیرای بیشترین مسافر نوروزی است، اظهار داشت: 126 محل اقامتی از هتل و مسافرخانه با 4 هزار و 522 تخت در شهر کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 103 مدرسه با 950 کلاس درس با کیفیت نوع الف و ب نیز برای اسکان مسافران نوروزی در شهر کرمان آماده شده است، گفت: سه سالن ورزشی برای مواقع ضروری و بحرانی برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه از 15 اسفندماه حفاری شرکت‌های زیرساختی در شهر کرمان ممنوع شده است، افزود: شیفت‌بندی مراکز خدماتی از تعمیرگاه‌ها گرفته تا نانوایی‌ها انجام شده است تا مسافران دچار مشکل نشوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.