پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1399/12/13
کدخبر :43962
180
چاپ :

مربی کرمانی ورزش با کرونا ضربه فنی شد

کرمان - ایرنا - کارشناس و مربی یک باشگاه ورزشی در کرمان با اشاره به حضور کمرنگ بانوان در باشگاه ها در ایام کرونا گفت: ورزشکاران زیادی طی یک سال گذشته بر اثر این ویروس خانه نشین شدند که علاوه بر آسیب ج

کرمان - ایرنا - کارشناس و مربی یک باشگاه ورزشی در کرمان با اشاره به حضور کمرنگ بانوان در باشگاه ها در ایام کرونا گفت: ورزشکاران زیادی طی یک سال گذشته بر اثر این ویروس خانه نشین شدند که علاوه بر آسیب جدی به ساختار بدنی آنها، مربیان و باشگاه داران را نیز متضرر کرد.

 فاطمه کامرانی که از سال ۸۲ مربی و باشگاه دار است روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره کاهش درآمد های قشر مربی و ورزشی افزود: در این یک سال درآمد ها به شدت پایین آمد، من به شخصه در دو باشگاه مربی بودم و درآمدمان از ۱۰۰ درصد قبلی به حدود ۱۵ درصد رسید و این مقدار هم دردی را دوا نمی‌کرد و صرفا جهت اینکه چراغ ورزش را روشن نگه داریم و در این روز های سخت کنار نکشیم حاضر به ادامه بودیم.

وی افزود: به دلیل تعطیلی های وقت و بی وقت واقعا اذیت شدیم، مثلا بعد از مدت ها ما با هزینه های بهداشتی و رعایت پروتکل ها باشگاه را بازگشایی می کردیم تا شاگردان راه می افتادند و اعتماد می کردند، بدون اطلاع قبلی باشگاه ها تعطیل می شد و بچه ها مجددا پرآکنده می شدند و این چرخه باطل دوباره ادامه داشت.

این مربی با سابقه با بیان آسیب دیدگی جدی به افراد تحت ورزش درمانی تصریح کرد: شاگردان زیادی برای درمان هایی همانند درد های کمر، زانو، گردن و یا ناهنجای های بدنی به باشگاه مراجعه می کردند و روند رمان طی می شد که در مدت تعطیلی ها خانه نشین شدند و هرآنچه رشته کرده بودیم پنبه شد و همانند روز اول شدند کما اینکه آسیب ها با شدت بیشتری بازگشت.

کامرانی با اشاره به اینکه از لحاظ اقتصادی بیشتر قشر مردم درآمد پایینی دارند، خاطرنشان کرد: آن درآمد صرف نیاز های اولیه زندگی شان می شود و سعی می کنند آن مقدار کم را صرف مسائل همانند ورزش و مشاوره  نکنند.

وی یادآور شد: دوران کرونا ضربه مهلکی به ما باشگاه داران و مربیان وارد کرد، زیرا بیمه خاصی نداریم و حمایتی هم از ما صورت نگرفت، اگر وامی قرار است بدهند حداقل از بعد از کرونا بازپرداختش آغاز شود نه اینکه همانند وامی که اخیرا دادند از همان ماه اول بازپرداخت داشته باشد و دردی بر درد هایمان شود.

این کارشناس ورزشی با اشاره به اجرای طرحی همانند بیمه درمانی اذعان کرد: ما از دولت انتظار یک طرح حمایتی ویژه ورزشکاران داریم، که در این طرح با حمایت از باشگاه های ورزشی، تخفیف هایی هم برای اعضای باشگاه در نظر گرفته شود تا هم به سلامت جامعه و بازگشت روحیه نشاط و شادابی مردم کمک شود و هم قشر مربی و باشگاه دار سر پا بماند.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.