جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1401/12/16
کدخبر :82180
14
چاپ :

مدارس در مرحلۀ پیش ثبت‌نام حق گرفتن شهریه ندارند

رئیس سازمان مدارس وزارت آموزش و پرورش توضیح داد:هنوز زمان تعیین شهریه نرسیده است وماتصمیمی برای افزایش شهریه نیز نگرفته‌ایم.انجام پیش ثبت‌نام منعی ندارد،امامدیران مدارس نمی‌توانند شهریه روافزایش بدهند

 

احمد محمودزاده افزود: «پیش ثبت‌نام تنها با اخذ شهریه موجود ممکن است. البته تاکید می‌کنم که نباید مدارس فعلا برای پیش ثبت‌نام پولی از خانواده‌ها بگیرند. ما پس از عید نوروز و
تعطیلات، میزان شهریه را اعلام می‌کنیم و فعلا هیچ مدرسه غیردولتی حق گرفتن شهریه را ندارند».
به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «همچنین اگر دانش‌آموزی تا قبل از فرارسیدن زمان ثبت‌نام‌های قطعی و قانونی، اقدام یه پیش ثبت‌نام در مدرسه‌ای غیردولتی کرد و بعد پشیمان شد و خواست به مدرسه دیگری برود، هیچ موسسی حق ندارد به این بهانه که او این مدرسه را از قبل رزرو کرده است و... از اولیای دانش‌آموز مبلغی بابت لغو ثبت‌نام دریافت کند».

 وی در مورد اینکه آیا با انجام پیش ثبت‌نام مدارس می‌توانند به خانواده‌ها وعدۀ تخفیف در شهریه بدهند، اظهار کرد: «مدارس اصلا حق چنین کاری را ندارند؛ تاکید می‌کنم که هنوز ثبت‌نام شروع نشده و خانواده‌ها نباید وارد این بازی‌ها شوند. پیش ثبت‌نام برای این است که مثلا احتمال دارد ظرفیت مدرسه مورد نظر یک دانش‌آموز پر شود و او این امکان را دارد که از حالا اقدام به پیش ثبت‌نام کند».

محمودزاده با بیان اینکه پیش ثبت‌نام تصمیم شورای موسسان بوده، اضافه کرد: «در سال‌های قبل شورای موسسان مجوزی برای مقولۀ پیش ثبت‌نام صادر کرد و ما هم این مجوز را لغو نکردیم. مدارس مجاز هستند از زمان تصویب شهریه و ابلاغ عدد تعیین شده به مدارس شهریه دریافت کنند. خانواده و مدارس سر موضوع شهریه با هم به توافق می‌رسند و به صورت قسطی، چکی یا یک جا مبلغ را می‌پردازند. این موضوع مربوط به بعد از تعیین شهریه توسط ماست و هنوز چیزی تحت عنوان میزان شهریه سال ۱۴۰۲ تعیین نکرده‌ایم و موسسان اجازۀ اخذ شهریه با افزایش خودسرانه را ندارند».

وی در مورد زمان قطعی اعلام شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: «عموما زودتر از آغاز ثبت‌نام‌های قطعی مدارس، شهریه را اعلام و ابلاغ می‌کنیم. برخی شاخص‌های رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در تعیین شهریه می‌تواند اثر بگذارد. رتبه‌بندی مدارس غیردولتی امسال به صورت پایلوت انجام خواهد شد. رویکردهای تربیتی، فرهنگی و آموزشی از جمله مواردی است که در رتبه‌بندی مدارس نقش دارد. هر وقت رتبه‌بندی از حالت آزمایشی خارج شد، اسمش را رتبه‌بندی می‌گذاریم و فعلا طرح آزمایشی است».

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در مورد افزایش شهریه سال تحصیلی جاری بیان کرد: «امسال افزایش شهریه درصدی نبود و عملکرد مدرسه در آن نقش داشت و گفته بودیم مدارس می‌توانند براساس شهریه‌ای که دارند تا ۳۸ درصد آن شهریه را برای امور فوق برنامه و مکمل لحاظ کنند که تازه این افزایش باید با تایید آموزش و پرورش منطقه انجام شود و اگر مدرسه‌ای فوق برنامه نداشته باشد عملا نمی‌تواند این شهریه افزوده را دریافت کند. هنوز معلوم نیست این ۳۸ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ به همین میزان ادامه داشته باشد یا خیر. متناسب با شهریه‌ای که اعلام می‌کنیم شهریه افزوده برای فوق برنامه را نیز اعلام خواهیم کرد».

وی در آخر تاکید کرد: «اگر خانواده‌ها در رابطه با موضوع پیش ثبت‌نام به مشکل برخورد کرده‌اند، حتما به ما اعلام کنند و ما نیز به موضوع ورود پیدا خواهیم کرد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.