چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1401/12/08
کدخبر :81686
10
چاپ :

لزوم اجرای سریع‌تر سند تحول آموزش و پرورش

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: لازم است سند تحول آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در مدارس ما هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

 

احمدعلی مقدم در رابطه با هشتم اسفند روز تربیت اسلامی اظهار کرد: با همت و ابتکار شهیدان رجایی و باهنر در سال ۵۹، نهاد مقدس و با اهمیت امور تربیتی تشکیل شد که هدف از آن پر بار کردن محتوای آموزشی دانش آموزان و نشر و نهادینه کردن ارزش های دینی در نظام آموزشی و مدارس کشورمان بود.
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با تبریک این هفته به همه مربیان پرورشی و فعالین عرصه تربیتی، افزود: یکی از اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش است و از آنجاییکه آموزش و پرورش و معلمان پرورشی، نقشی بی نظیر و خطیر در انتقال فرهنگ و ارزش های انقلاب به نسل‌های آینده دارند و با توجه به توطئه‌های دشمنان جهت آلوده کردن محتوای آموزشی دانش آموزان برای سست کردن پایه علمی کشور، لازم است مسئولان مرتبط دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: بعد از خانه و خانواده، مدرسه بزرگترین مکان تربیتی و انتقال ارزش های دینی به نسل و فرزندان ما است لذا مطالبی که در این مکان آموزش داده می شود باید توسط نهادهای مسئول و فرهنگی مورد دقت نظر بسیاری قرار گیرد که برای مومن و دیندار تربیت شدن فرزندانمان لازم است برنامه‌های دینی و اعتقادی در قالب برنامه‌های جذاب هنری، بیان گیرا، اردوهای فرهنگی و ... صورت بگیرد.

مقدم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف مربیان تربیتی می‌فرمایند: «عزیزانی که در امورتربیتی هستند سعی کنند رفتار خودشان را، عاقلانه، حکیمانه، خیرخواهانه، اصلاح جویانه، صمیمانه و سرشار از محبت و صفا قرار بدهند» بنابراین اگر تربیت به شکل صحیحی در مدارس انجام شود سبب برکاتی همچون تربیت اسلامی نسل جوان و انتقال ارزش‌های دینی، ملی، اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به آنها می‌شود. 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تقویت دین و تربیت اسلامی دانش آموزان، مهم ترین وظیفه آموزش پرورش است، مطرح کرد: مردم ما انقلاب کردند، دفاع کردند و هزاران شهید دادند تا فرزندانشان در محیط سالم و اسلامی تربیت و بزرگ شوند نه اینکه با اجرای مخفیانه سند ننگین ۲۰۳۰، همانند زمان شاه مشغول سرگرمی ها و آموزش های ضد دینی باشند.

وی تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی و تربیتی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم انتظار داریم نهادهای فرهنگی با نظارت بر این امر بسیار مهم، مانع از اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰، سند طراحی شده توسط دشمنان نظام و مدنظر یونسکو در نظام آموزشی و فرهنگی کشورمان شود.

مقدم با بیان اینکه یکسان‌سازی فرهنگ‌های ملت ها از اهداف اصلی اجرای این سند است، گفت: اختلاط در مراکز آموزشی و آموزش بی پرده مسائل جنسی به دانش آموزان از دیگر اهداف سند ۲۰۳۰ است لذا دست اندرکاران علوم تربیتی و پرورشی و خصوصا مشاوران باید با نگاه خدامحور به مسائل تربیتی نسلی مومن و با اخلاق تربیت کنند چراکه دانش آموزان، آینده سازان کشورمان هستند که باید بطور درست و اصولی راهنمایی و تربیت شوند.

وی با اشاره به محتوای ضد اسلامی بودن سند ۲۰۳۰، ابراز کرد: این سند مطرود غربی حاوی مطالبی است که متناسب با فرهنگ دینی ما نبوده و درصدد اشاعه و ترویج فرهنگ منحط غربی در مدارس و بین قشر دانش آموزان کشورمان است بطوریکه با برخی از شرعیات و ارزش‌های کشور و دین ما نیز در تضاد است.

مقدم ادامه داد: ارائه آموزش‌های جنسی به کودکان و حذف برخی مفاهیم قرآنی و ارزشی از کتاب‌های درسی به‌بهانه ترویج صلح و نبود خشونت از جمله مطالب ضد دینی و اخلاقی این سند ضد اسلامی است که لازم است آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ بر محتواهای آموزشی در مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس نظارت کامل داشته باشند تا خواسته غرب برآورده نشود. همچنین مربیان پرورشی باید بیشتر از قبل نسبت به کیفیت محتوای آموزشی به دانش‌آموزان حساس باشند چراکه این قشر همچون نوگلانی هستند که باید با دقت از آنها مراقبت شود تا فاسد و پژمرده نشوند.

وی ضمن بیان دستاوردهای امور تربیتی، اذعان کرد: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به دانش آموزان، حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردهای انقلاب، دفاع مقدس و اسلام و نهایتا قدردان انقلاب و برکاتش بودن از مهمترین ثمرات تربیت صحیح و اسلامی در مدارس است و بنا به گفته شهید باهنر«مربیان زمانی با انبیاء هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پر کنند».

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان ضمن تذکر به آموزش و پرورش و مربیان پرورشی، خاطرنشان کرد: لازم است سند تحول آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در مدارس ما هر چه سریعتر اجرایی شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.