پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/07/09
کدخبر :71174
6
چاپ :

فرصت از دست رفته در صنعت گردشگری بازگشت ندارد

به اعتقاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، در صنعت گردشگری فرصت از دست رفته دیگر برنمی‌گردد و با کوچکترین تهدیدی آسیب می‌بیند.






 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، فریدون فعالی در دوره‌های تخصصی ایده پردازی و خلاقیت در حوزه گردشگری با انتقاد از عدم استقبال فعالان حوزه گردشگری از این همایش گفت: جشنواره‌های گردشگری را با آش، ساز و دُهل برگزار می‌کنیم و هیچگاه آن را علمی برگزار نکردیم. 

او ادامه می‌دهد: متاسفانه از همایش‌های اینچنینی به این عظمت معمولا استقبال نمی‌شود و این اولین بار نیست. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، بین ایده و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه گردشگری فاصله وجود دارد و باید ایده‌ای خلق کنید که منجر به تحقق شود.

"صنعت گردشگری پیشرو در اقتصاد جهانی است و مهمترین صنعتی است که منابع درآمدی و ایجاد اشتغال آن قابل اتکاست و اکنون صنعت گردشگری حرف اول را می‌زند و بسیاری از کشورهای دنیا به این موضوع می پردازند." این بخش دیگری از سخنان فعالی در این دوره تخصصی بود.

به اعتقاد وی، در صنعت گردشگری فرصت از دست رفته دیگر برنمی‌گردد و با کوچکترین تهدیدی آسیب می‌بیند و گردشگری در ایران نیاز به نگاه و رویش اندیشه‌های نو دارد تا بتواند با شرایط موجود خود را همگن کند.

او در ادامه از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: داشته‌های تاریخی و فرهنگی استان کرمان بیشتر از سایر استان‌هاست اما نتوانستم در مسیر توانمندسازی و به‌روز قدم بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان زمان ماندگاری در گردشگری را مهم دانست و گفت: آماده سازی بسته‌های گردشگری متنوع برای حضور بیشتر گردشگران در استان کرمان لازم و ضروری است.

طبق اعلام فعالی، استان کرمان نیاز به حمایت همه دارد و باید با همکاری یکدیگر صنعت گردشگری این خطه را در ریل خودش قرار دهیم.

 
 



 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.