شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1401/12/20
کدخبر :82229
20
چاپ :

عاملان دشمن در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان شناسایی شوند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه عاملان دشمن در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان شناسایی شوند، گفت: مردم باید در این شرایط هوشمندانه آرامش خود را حفظ کنند تا از این جریان پیچیده به راحتی عبور کنیم.




 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای
الهی، اظهار داشت: همیشه باید به فکر قیامت باشیم و حضرت علی علیه السلام فرمودند "به سوی قیامت بشتابید و به فکر روز حساب باشید؛ پیش از آنکه مرگ فرا برسد به فکر روز قیامت باشید."

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه در دنیایی که زندگی می‌کنیم مشکلات، دردها و رنج‌ها فراوانی وجود دارد و در این دنیا ابتلائات و امتحانات قطعی است و ما گاهی با نعمات و گاهی با سختی‌ها و مشکلات امتحان می‌شویم، ادامه داد: رشد جسمانی انسان از بدو تولد آغاز و آرام آرام و همراه با آن رشد فکر و عقلی انسان نیز انجام می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه چهل سالگی اوج رشد انسان است و غالب انبیای الهی در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شدند، گفت: انسان باید این دوران را مغتنم بشمارد، شکر این نعمت را به جای آورده و قدردان پدر و مادر و مربیان و معلمان خود باشد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با شکر خداوند باید به این نکته توجه داشت که شکر هم زبانی است و هم عملی، افزود: این یعنی در کنار شکر زبانی با دوری از گناه به طور عملی شکرگزار نعمات خداوند باشیم و بدانیم که شکر عملی بالاتر از شکر لسانی است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به این هر بیشتر شکرگزار خداوند باشیم، نعمات خداوند افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: نکته دیگر این است که هر شکری نیاز به شکر دیگر دارد و باید شکرگزار خداوند باشیم که توفیق شکرگزاری به ما داده است.

امام جمعه کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا و روز راهیان نور، اظهار داشت: راهیان نور کسانی هستند که مسافرت می‌کنند تا بخشی از آثار باقیمانده از شهدا و رزمندگان و جانفشانی‌ها و رشادت‌های آنها را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته شروع دهه تکریم مساجد را داریم، گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید مساجد را برای استقبال از این ماه عزیز مهیا و آماده کنیم.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم و در این ایام شاهد برگزاری جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور هستیم، افزود: در روزهای پایانی سال باید بیشتر به فقرا، نیازمندان و همنوعان خود توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه عید ولادت با سعادت حضرت ولیعصر (عج) را داشتیم و امیدوار هستیم هر زودتر آن حضرت ظهور کرده و به فتنه‌ها پایان دهد، بیان کرد: روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را داشتیم و این سربازان در این راه فتنه‌های دشمنان را خنثی کردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به جنگ چند وجهی که دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند، گفت: در چند روز قبل، بخش دیگری از این دشمنی برای مردم ما روشن شد و شاهد بودیم که به سراغ عزیزترین قشر جامعه یعنی دانش آموزان رفتند که خوشبختانه بخشی از آن برملا شد.

وی با بیان اینکه دشمن مسمومیت‌های فکری، ذهنی و فرهنگی را در دستورکار قرار داده و تنها به این اقدامات اکتفا نمی‌کند، افزود: ماجرای بدحالی ‌دانش آموزان برای این است که به احساس امنیت ما در کشور لطمه وارد کند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در این شرایط دشمن مستقیماً به سراغ این رفت که حس امنیت مردم ما را نشانه بگیرد و در یک جنگ روانی تمام تلاش خود را بر گرفتن حس امنیت جامعه گذاشته است، ادامه داد: هر چند بخش قابل توجهی از این ماجرا واقعی نبوده و جنبه روانی داشت اما دشمن به دنبال همین احساس روانی است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال توقف رشد علمی کشور است و از این رو کانون رشد علمی ما را هدف قرار داده، افزود: مسئله دیگری که در اهداف دشمن علیه جمهوری اسلامی وجود دارد، ایجاد بستری مناسب برای تهمت زدن به جمهوری اسلامی، دین، مسئولان و غیره است تا کینه و عداوت را علیه آنها ایجاد کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه همه شاهد بودیم که کانون کرونا را از یک شهر مقدس آغاز کردند، گفت: دشمن به دنبال آن است که بهتر بتوانند علیه دین و دینداری توطئه کند.

وی با بیان اینکه در این حوزه رسانه‌های کشور به ویژه رسانه ملی باید تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش در بین مردم بکنند، ادامه داد: اطلاع‌رسانی واقعی به جامعه در این شرایط اهمیت ویژه‌ای دارد و رسانه‌ها مراقب باشند در میدان دشمن بازی نکنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مردم هم باید در این شرایط هوشمندانه آرامش خود را حفظ کنند تا از این جریان پیچیده به راحتی عبور کنیم و کسانی که عامل دشمن هستند شناسایی شوند، بیان کرد: مسئولان دلسوزانه موضوعات را پیگیری کنند و وظیفه دینی و انقلابی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع، درست و واقعی به مردم، افزود: مردم و مسئولان هر کدام دلسوزانه به وظایف خود عمل کنند تا از این هجمه دشمنان به سلامت عبور کنیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.