پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/12/20
کدخبر :82232
9
چاپ :

شهردار کرمان بیش از اندازه تاریک بودن معابر شهر را تأیید کرد

شهردار کرمان با بیان اینکه کمبود روشنایی معابر کرمان را دقیق می‌دانیم گفت: کرمان بیش از اندازه شهر تاریکی بوده و در مقایسه با شهرهای همجوار نزدیک بسیار تاریک است.





 



سعید شعرباف شهردار کرمان با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: شهرداری کرمان از سه ماه گذشته به استقبال از بهار رفته و در این زمینه فراخوان‌هایی منتشر کرده که برخی از آنها الان در مرحله نصب هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 40 سفره هفت سین در سطح شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود، گفت: حدود یک میلیون گل فصلی که بیشتر آن در مجموعه شهرداری تولید شده، در این ایام در سطح شهر کرمان کاشت می‌شود که کاشت گل فصلی نسبت به سال‌های قبل 1.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه خط‌‌کشی معابر شهری با رنگ آبی فیروزه‌ای جدید در دستور کار است و بیشتر در معابر پر جمعیت انجام می‌شود، افزود: تمام تلاش خود را گذاشتیم که با توجه به حجم مشکلات شهر استقبال از بهار را به خوبی انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود روشنایی معابر شهر کرمان را دقیق می‌دانیم و کرمان بیش از اندازه شهر تاریکی است، ادامه داد: روشنایی معابر از عهده شهرداری خارج است، ما وظیفه‌ای در قبال روشنایی بزرگراه‌ها نداریم و شرکت توزیع برق باید همکاری کند.

شعرباف با بیان اینکه قراردادی با اعتبار 30 میلیارد تومان برای روشنایی بزرگراه‌های دور شهر با شرکت توزیع برق بسته شده، گفت: این قرارداد با نصب چراغ‌های ال ای دی پرنور در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه روشنایی بوستان‌ها و معابر داخل شهر نیز در حال اجرا است اما واقعاً در این حوزه شهرداری مشکل دارد، بیان کرد: شهر کرمان حتی در مقایسه با شهرهای همجوار نزدیک بسیار تاریک است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه ایجاد دو پارک حاشیه معبر هفت باغ در حال انجام است، افزود: مساحت میدان هفت باغ 15 هکتار است و مالکیت آن بین شهرداری و بخش خصوصی است و جلساتی گذاشته شده تا این میدان از حالت آشفته خارج شود.

وی با ابراز اینکه با توجه به وسعت 15 هکتاری این میدان ما به تنهایی نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، ادامه داد: 50 درصد مساحت میدان هفت باغ متعلق به شرکت عمران هفت باغ علوی است و البته در ارتباط با زیباسازی این میدان پای کار است و امسال بنا داریم یک سفره هفت سین در آنجا راه‌اندازی شود.

شعرباف با بیان اینکه کرمان زیرساخت‌های ضعیفی برای پذیرایی از مهمانان و زائران حاج قاسم داشت و شهرداری از سومین سالگرد شهادت حاج قاسم کارهای بزرگی را در حال انجام دارد، گفت: در این محدوده سرویس بهداشتی و پارکینگ و فضای بازی کودکان ساخته شده است، اما کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز و یک تفریح ساده در محدوده جنگل قائم در حال انجام است، افزود: احداث زائرسرای جنگلی در مقیاس کلبه‌های کوچک در محدوده گلزار شهدا برای اسکان زائران در حال اجراست.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری نسبت به پوشش گیاهی جنگل قائم بسیار حساس است، گفت: با قطع درختان کاملاً مخالف هستیم و شورای شهر کرمان نیز پیگیر این مهم است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آسفالت شهر کرمان مناسب نیست و این مشکل را قبول داریم، افزود: بیش از 2.5 میلیون متر مربع نیاز آسفالت شهر کرمان در معابر اصلی بوده و اولویت اصلی شهرداری کرمان آسفالت معابر است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 مقدار 400 هزار متر مربع و در سال جاری مقدار 700 هزار متر مربع آسفالت در معابر شهر کرمان انجام شده که اصلاً کافی نیست، ابراز داشت: امسال بیش از 2.5 درصد مترمربع نسبت به سال گذشته آسفالت انجام شده است.

شعرباف با اشاره به اینکه هر روز کوچه و خیابان‌های جدید اضافه می‌شود که باید آسفالت شود، بیان کرد: محله‌هایی داریم که بیش از 10 سال ساخته شده و معابر 14 متری آن هنوز آسفالت نشده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه نهضت آسفالت در شهرداری کرمان آغاز شده اما نیاز به اعتبارات ملی و وزارت کشور داریم که حجم نیاز شهر به اتمام برسد، گفت: امسال بیش از 1.8 درصد اعتباری که برای آسفالت از سوی شهرداری کرمان گذاشتیم، بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 تمرکز شهرداری را بر روی ورودی شهر کرمان از سمت میدان آزادی گذاشتیم و کار اساسی خوبی در این ورودی انجام شده است، افزود: ورودی اصلی شهر کرمان از سمت جاده تهران است و در آن قسمت شهر کار اصولی و بنیادی با سه گروه کاری در حال انجام است.

شعرباف با بیان اینکه یک بوستان در محدوده شرکت زغال‌سنگ و تالار بزرگ شهر احداث می‌شود که در معبر پیاده‌روی کنار خیابان است، ادامه داد: زیباسازی ورودی‌های شهر در سال‌های بعد نیز ادامه دارد و حتماً مابقی ورودی‌ها را نیز انجام خواهیم داد و در سال 1402 به سمت ورودی شهر کرمان از سمت زرند و مشهد خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه تملک برخی منازل که در معابر بودند در دست اقدام است و تلاش شده که تملک مسیر بهمنیار به آزادی انجام شود؛ با مالکان صحبت شده و تا حدود دو ماه آینده این مسیر اصلی آزاد می‌شود، گفت: انتهای خیابان امام جمعه در حال باز شدن است و ملک آن محدوده تملک شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه ریختن نخاله در معابر شهری تخلف آشکار است و از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده پلاک خودرو را گزارش دهند، گفت: با متخلف حتماً برخورد شده و خودرو متخلف توقیف می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.