سه شنبه28 فروردين 1403     Tuesday, April 16, 2024
1401/07/27
کدخبر :71795
193
چاپ :

سرانۀ فضای آموزشی در استان کم‌تر از میانگین کشوری

معاون مشارکت‌های مردمی و نهادهای اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: «سرانۀ فضای آموزشی در کرمان با مدارس تخریبی محاسبه می شود.






 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، محمدرضا فرحبخش افزود: «در حالی که استاندارد جهانی میانگین سرانۀ فضای آموزشی ۸.۳ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع اعلام شده، این عدد در استان کرمان پنج مترمربع است».

وی با بیان اینکه سرانۀ فضای آموزشی در شهر کرمان ۴.۲ مترمربع و کمتر از متوسط کشوری است، اظهار کرد: «کم‌ترین سرانۀ فضای آموزشی در استان متعلق به شهرستان‌های فاریاب و اُرزوئیه با ۳.۸ مترمربع است».
وی در ادامۀ این توضیحات بیان کرد: «سرانۀ فضای آموزشی در برخی شهرستان‌های استان کرمان مانند کُشکوئیه(رفسنجان) و انار به شش می‌رسد؛ در سیرجان نیز پنج و نیم است اما در برخی از شهرستان‌ها مانند رفسنجان پنج مترمربع است».

وی اضافه کرد: «سرانۀ فضای آموزشی در شهرستان زرند پنج و در رودبارجنوب ۴.۸ است».

فربخش با بیان اینکه استان کرمان از نظر سرانۀ فضای آموزشی جز ۱۰ استان آخر کشور است، گفت: «۱۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید نیاز است تا سرانه این فضا در استان کرمان به میانگین کشوری برسد».

وی ادامه داد: «خیّران مدرسه‌ساز طی چند سال اخیر حضور خوبی در این بخش داشته‌اند و ۵۵۰ میلیارد تومان طی سه سال گذشته از طریق این افراد در کرمان جذب شده و در شش ماهه نخست سال جاری نیز ۱۲۰ میلیارد تومان تعهدات خیرین بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال افزایش قابل توجهی داشته باشد».

معاون مشارکت‌های مردمی و نهادهای اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: «۱۶۰ پروژۀ نیمه‌تمام آموزشی در استان وجود دارد که اولویت این اداره کل در سال جاری تکمیل این پروژه‌هاست».

وی گفت: «در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کرمان ۶۰۰ میلیارد تومان طی سال برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شده است؛ در حالی که اعتبار مورد نیاز ما هزار میلیارد تومان است و اگر اعتبار در نظر گرفته شده تخصیص پیدا کند این پروژه‌ها تا حدودی به سرانجام می‌رسد».

فرحبخش اظهار کرد: «شش هزار واحد آموزشی در استان کرمان وجود دارد که به طور میانگین ۲۰ درصد از این مقدار تخریبی و نامقاوم است».

وی خواستار مشارکت همگانی در احداث واحدهای آموزشی در استان کرمان شد و از خیرین، شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و مسئولان خواست به منظور افزایش سرانۀ آموزشی پای کار بیایند.

معاون مشارکت‌های مردمی و نهادهای اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان میانگین تراکم جمعیتی کلاس‌های درس در استان را به طور میانگین ۳۹ نفر اعلام کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.