چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1401/07/10
کدخبر :71181
3
چاپ :

دغدغۀ سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد

استاندار کرمان گفت: «خطر بزرگ در استان این است که ما این دغدغه را نداریم که سرمایه‌گذار بماند یا برود و این مسئلۀ مهمی است که ریشۀ فرهنگی دارد و به لحاظ فرهنگی ذاتا با سرمایه‌گذاری مخالفیم».




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محمدمهدی فداکار با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها در مسیر کار و سرمایهگذاری در استان کرمان، افزود: «این انجام ندادن کارها دانسته یا ندانسته خیانت است. ما مسئول شدیم کاری انجام
بدهیم و اگر نمی‌توانیم و جرات نداریم، باید کنار برویم»

وی همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در قبال کارهایی که انجام نمی‌شود نیز بازخواست کنند، ادامه داد: «دستگاه‌های اجرایی  تا پایان مهرماه مهلت دارند با اتاق بازرگانی، نمونه‌ها را در بحث فضای کسب‌وکار کنترل کنند و اگر آمار را قبول دارند گزارش عملکرد بدهند و در غیر این صورت مستند بگویند آمار اشتباه است».

استاندار کرمان نهم مهرماه در جلسۀ شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به فضای کسب‌وکار استان اظهار کرد: «همیشه باید احساس وظیفه داشته باشیم تا رو به جلو حرکت کنیم».

وی افزود: «نیاز به آسیب‌شناسی در بخش‌های مختلف به ویژه نمونه‌هایی که ایراد مطرح می‌شود، وجود دارد و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که وضعیت استان اینگونه است».

فداکار بیان کرد: «حوزه‌های کسب‌وکار کرمان با استان‌های دیگر متفاوت است و صنایع کوچک در این فضا دیده نمی‌شوند و باید شاخص‌هایی که وزن بیشتری در ارزیابی دارند، دنبال و اصلاح شود».

وی با بیان این‌که همه از بیکاری نالان هستیم اما دغدغۀ سرمایه‌گذاری نداریم، اظهار کرد: «اگر در ارزیابی فضای کسب‌وکار، شرکت‌های بزرگ را کنار بگذاریم، بدون محاسبۀ آن‌ها، می‌بینیم عددی در سرمایه‌گذاری نمی‌ماند و باید برای این فکری بشود. وقتی می‌بینیم ۵۵ درصد عامل موثر در فضای کسب‌وکار، نحوۀ اجرا است باید این عرصه را دنبال کنیم و ببینیم چه اتفاق معجزه‌آسایی در فضای کسب‌وکار استان رخ می‌دهد».

استاندار کرمان یادآور شد: «مسئلۀ دیگر نگاه بخشی است، اینکه هر کدام به بخش خودمان نگاه می‌کنیم و در این صورت کار پیش نمی‌رود».

وی بیان کرد: «باید از ظرفیت داخل استان استفاده و کارها را اجرایی کنیم و حتی در صورتی که نیاز باشد برای دریافت مجوز به شورای تامین آورده شود، مجوز می‌گیریم زیرا برخی موارد قابل حل است».

فداکار با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کاری را انجام بدهیم، انجام می‌دهیم و در صورتی که نخواهیم نه، افزود: «باید نگاهمان را درست کنیم؛ سرمایه‌گذاری موجب اشتغال می‌شود که این اشتغال گاهی موجب نجات یک خانوادۀ چهار یا پنج نفره می‌شود».

وی همچنین اضافه کرد: «برای تامین نیازهای شرکت‌های بزرگ از داخل استان مکاتبه می‌کنیم و این کار باید هدفمند دنبال شود».

 

 



 

 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.