شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1401/12/23
کدخبر :82281
11
چاپ :

دعوت به اهدای خون در روزهای پایانی سال و نوروز

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از مردم دیار کریمان خواست تا در روزهای پایانی سال بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.



 

دکتر ایرج شکوهی در جمع خبرنگاران با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز از مردم استان کرمان برای اهدای خون و پیوستن به پویش چتر سرخ
زندگی دعوت کرد.
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: هر سال در روزهای پایان سال به دلیل مشغله مردم و تمایل بیماران و پزشکان به انجام اعمال جراحی قبل از سال نو با کاهش اهداکنندگان خون مواجه هستیم، اما امسال به دلیل مصادف شدن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان با چالش جدی روبرو بوده و پیش بینی کاهش شدید ذخایر خون در استان وجود دارد.

شکوهی در ادامه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان نیز به دلیل این باور که روزه داری با اهدای خون مغایرت دارد آمار اهدای خون کاهش می یابد، تصریح کرد: ذکر این نکته لازم است که انتقال خون علاوه بر اینکه سلامت گیرندگان خون را در نظر دارد، به سلامت اهداکنندگان نیز توجه ویژه داشته و چنانچه اهداکننده شرایطی داشته باشد که مشخص شود اهدای خون کوچکترین آسیبی به سلامت آنان می زند، اقدام به خونگیری از فرد نمی کند و این اطمینان به مردم داده می شود که روزه داری هیچ گونه مغایرتی با اهدای خون ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: بیمارانی همچون تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی به صورت مستمر نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی هستند و به همین دلیل حضور مستمر اهداکنندگان جهت انجام این فریضه الهی بسیار مهم است.

وی درخصوص ساعات کاری مراکز اهدای خون استان کرمان در تعطیلات نوروز اظهار کرد: مراکز اهدای خون در سراسر استان در تعطیلات نوروز به جز روزهای اول و سیزدهم فروردین آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

شکوهی بیان کرد: در پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن روز دوم و سوم فروردین از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ و پایگاه های شهرستان سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و از روز چهارم فروردین پایگاه مرکزی اهدای خون کرمان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ و پایگاه های شهرستانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصر روزهای زوج از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ دایر هستند.

وی در پایان از مردم نوعدوست کرمان درخواست کرد در بانک خون حسابی به نام انسانیت باز نموده و با اهدای خون خود شیرینی زندگی را با بیماران نیازمند به خون قسمت کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.