سه شنبه4 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 23, 2024
1401/12/15
کدخبر :81992
13
چاپ :

دربارۀ غیرحضوری شدن مدارس تصمیمی گرفته نشده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: «تقریبا می‌شود گفت که تاکنون جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شده است، دستگاه‌های مختلف روی این موضوع اخیر، بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت هستند».





 

یوسف نوری افزود: «اکنون می‌بینید که رسانه‌های بیگانه هم از روزهای گذشته روی این موضوع از جنبه‌های روانی اجتماعی متمرکز شده‌اند و جوی ایجاد شده است».

وی با بیان اینکه این موضوع روز گذشته هم در جلسه‌ای با حضور سران مطرح شد، ادامه داد: «برای قطعیت موضوع، دوستان ما با جدیت کامل دارند کار می‌کنند که نتیجه را به ما اعلام کنند و ما هم درخواست کردیم که زودتر به ما اعلام کنند که ما تداوم فعالیت را داشته باشیم».

نوری یادآور شد: «از ابتدا هم از رسانه‌ها درخواست داشتم با توجه به اینکه اولیا نگران هستند و حاصل عمرشان و و ثمرۀ زندگی‌شان بچه‌ها هستند این جو غیرعادی که ایجاد شده را باید آرام کنیم. همکارانم اطلاعات لازم را برابر دستورالعمل صادر شده به اولیا بدهند».

وی در پاسخ به اینکه پس بحث آموزش مجازی اکنون مطرح نیست؟ اظهار کرد: «هنوز خیر، در جلسۀ روز گذشته با سران به این تصمیم نرسیدیم».

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش 14 اسفندماه در حاشیۀ دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» همچنین دربارۀ غیبت‌های دانش‌آموزان از مدارس در روزهای اخیر گفت: «همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند. البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می کنند و ان‌شاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند».

وی همچنین دربارۀ دستورالعمل صادر شده به مدارس پیرامون مسمومیت‌های اخیر توضیح داد: «یک دستورالعمل کلی است و شامل اینکه اگر مدیران مدارس با چنین پدیده‌ای مواجه شدند مکان را با تعجیل ترک کنند یا مکانی را مشخص کنند. یا اگر دانش‌آموزی درگیر شد با رعایت پروتکل‌ها به مراکز درمانی ارجاع دهند. تعداد زیادی از دانش‌آموزان بلافاصله ترخیص شدند و شب گذشته هم از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران سوال کردم و گفت دو سه دانش آموز که دارای بیماری زمینه‌ای بودند شب ترخیص می‌شوند. این دانش‌آموزان را مراعات کنند و خیلی هم جو را شلوغ نکنند که سایر دانش‌آموزان هم تحت تاثیر قرار بگیرند. چنین مواردی هم به مدیران گفته شده است که به اولیاء و دانش‌آموزان هم اطلاع‌رسانی شود».

نوری افزود: «دانش‌آموزان هم مراقب باشند که در راه وسیله‌ای را در کیف اینها قرار ندهند. همچنین گفتیم قبل از شروع تدریس، کلاس‌ها را بازدید کنند و حصول اطمینان کنند شیئی یا چیزی در کلاس‌ها نباشد. متخصصان در حال بررسی هستند و نتیجه را به ما بگویند، اعلام می‌کنیم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.