پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/11/27
کدخبر :81140
12
چاپ :

در موقعیت‌های مرزی نسبت افراد با اصل انقلاب مشخص می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان با تحلیل مواضع ملت ایران در موقعیت های مختلف، گفت: در موقعیت های مرزی، نسبت افراد با اصل انقلاب مشخص می شود.




 

وحید یامین پور در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی و هنری کرمان با بیان اینکه سئوالی در فضای مجازی مطرح می شود که مردم ما، مردم اعتراضات هستند یا  شرکت کنندگان در راهپیمایی و تشییع حاج قاسم؟ اظهار کرد: نکته عجیب اینکه در این موارد اشتراک هم هست به تعبیری در هنگامه های مختلف موارد متفاوتی از آنان تجلی پیدا می کند و اینجا باید هستی شناسی را بحث کرد؛ مثل خود ما که در برهه های مختلف وجوه متفاوت داریم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: ما عمده اوقات در غفلت و مسائل روزمره غوطه ور هستیم و عقل معاش بر ما حاکم است اما گاهی با جرقه هایی، حالاتی از ما بروز کرده و عقل معاش به محاق می رود و عقل معاد رو می کند و هنگامه های تذکر، انسان مثل برقی می درخشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بشر در مکر لیل و نهار و در سیطره ظلمت است و ناگهان برقی می جهد و به تذکری می رسد.

وی بیان کرد: جوامع ما هنگامه دارد که به طور مثال در آن متوجه دلبستگی عمیق خود نسبت به حاج قاسم می شود در حالیکه قبل از آن احساس واقعی ما به او ظهور نکرده بود اما وقتی به شهادت رسید یکباره چیزی ظهور یافت و حقیقتِ نسبت ایرانیان و جهان با یک شخص خود را نشان داد.

یامین پور  تصریح کرد: دلبستگی به حاج قاسم ریشه در دلبستگی به اصل انقلاب و شهدای کربلا و ...‌ دارد و انگار همه اسطوره های تاریخ یکباره خود را با او نشان دادند لذا حقیقت جامعه لحظه ای است که برای سردار سلیمانی اشک می ریزد ولو اینکه خیلی چیزها را قبول نداشته باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: جامعه ما آن چیزی است که در هنگامه ها تجلی می کند ولو در مقاطعی شرعیات را شُل بگیرد، معترض هم باشد و دچار غفلت نیز شده باشد اما وظیفه هنر انقلاب و هنر متعهد و رسانه انقلاب، کشیدن این هنگامه ها و استمرار بخشی نسبت وجودی انسان ها در ذیل مکر لیل و نهار در لحظه‌یِ دیگری است و برای همین به تعبیر شهید آوینی، هنر حقیقی را نوعی انکشاف از حق می داند.

وی با بیان اینکه شرایط عادی به نفع عقل مادی است؛ گفت: در موقعیت های مرزی نسبت افراد با اصل انقلاب مشخص می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.