جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1401/12/20
کدخبر :82240
5
چاپ :

حوزه فرهنگ در استان کرمان تعطیل نیست

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چراغ فرهنگ در استان کرمان نه‌تنها تعطیل نیست که پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته روشن است.



 

هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان کرمان در حالی به کار خود پایان داد که صحبت‌های نماینده مردم انار و رفسنجان مبنی بر برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی
استان و همچنین خاموش بودن چراغ فرهنگ استان حواشی را در فضای مجازی به دنبال داشت.
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، در خصوص اظهارات نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های دولت مردمی، پرداختن به موضوعات فرهنگی و هنری است و در این راستا تحقق عدالت فرهنگی اصلی‌ترین محور در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری است، گفت: چراغ فرهنگ در استان کرمان نه‌تنها تعطیل نیست که پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته روشن است و اهالی فرهنگ و هنر با جدیت امور فرهنگی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: سند این امر اجرای رویدادها، برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری و پیگیری دغدغه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در موضوعات مختلف است.

روحی در خصوص صحبت نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: جلسات این شورا در دوره‌های قبلی تشکیل شده و پس از مسئولیت من نیز برگزار می‌شود. البته در چهارماه ابتدای امسال به دلیل تغییرات در مدیریت استان و اداره‌کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی، این جلسات برگزار نشد که دلیلی بر بی توجهی به موضوعات فرهنگی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: برای برگزاری این جلسات، همه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نیز دعوت شده‌اند اما اگر عضوی حضور پیدا نکند این گلایه ماست.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۳۹۹، پنج جلسه، در سال ۱۴۰۰، چهار جلسه و در هشت ماهه سال جاری پنج جلسه تشکیل شده است، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.

روحی با اشاره به جلسات شورای سیاستگذاری فرهنگ عمومی استان پیش از تشکیل شورای فرهنگ عمومی گفت: در سال جاری ۱۰ جلسه شورای سیاستگذاری فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و دیگر اعضا برگزار و موضوعات جلسات شورا بحث و بررسی می‌شود تا خروجی شورای فرهنگ عمومی کاربردی‌تر و عملی‌تر باشد.

وی ادامه داد: در فتنه اخیر و جنگ ترکیبی دشمن در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، رسانه‌ها و فضای مجازی استان رصد و تصمیماتی اتخاذ و اجرایی شد. همچنین کار الگویی، در مدارس مصوبه شورا بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های اصحاب فرهنگ و هنر استان، افتتاح تالار فرهنگ و هنر بود که این امر پس از ۱۵ سال انتظار، در دولت مردمی و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی محقق شد. رئیس جمهور محترم در مردادماه در سفر استانی هیئت دولت به استان کرمان دستور اکید برای پیگیری راه‌اندازی این تالار داشتند که در مدت کوتاهی پس از سفر ریاست جمهوری این کار انجام و خواسته اصحاب فرهنگ و هنر استان محقق شد.

روحی افتتاح سینمای ریحان‌شهر زرند پس از ۳۰ سال و راه‌اندازی پلاتو راور پس از مدت‌ها وقفه را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی ماه‌های اخیر برشمرد و عنوان کرد: اعتبارات جاری، فصل پنج و عمرانی اداره‌کل فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی استان کرمان در دولت کنونی و با نگاه استاندار فرهنگی کرمان ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی اجرای طرح رایگان هنر در مناطق محروم استان را از کارهای مهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی و اشتغالزایی برشمرد و گفت: از دیگر موضوعاتی که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم، بیمه فعالان قرآنی و هنرمندان و عضویت آنها در صندوق اعتباری هنر است در همین راستا ۲۰۰ معرفی‌نامه برای بیمه فعالان قرآنی صادر شده و همچنین نزدیک به ۳۰ نفر از هنرمندان استان در سال جاری به عضویت صندوق در آمده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی استان، برگزاری جشنواره فیلم فجر در مرکز استان، کسب رتبه اول استان در جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای، افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان به‌عنوان بزرگترین پروژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شروع فعالیت‌های فرهنگی هنری استان پس از حوادث اخیر را از جمله اقدامات شاخص فرهنگی هنری است و کرمان در شروع فعالیت‌های فرهنگی هنری پس از حوادث اخیر جزو نخستین استان‌ها بوده است.

روحی ادامه داد: اجرای بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت از جمله چهارمین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، تئاتر روایت حبیب، تولید آثار فرهنگی هنری برای شبکه‌های سراسری، برگزاری بیش از ۲۰ کرسی تلاوت قرآن، برگزاری جلسات متعدد برای تکریم و بزرگداشت مفاخر استان و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت روح‌الله خالقی در سال آینده از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری است؛ همچنین برنامه‌ریزی برای حمایت از تولیدات در عرصه تئاتر در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به انتشار فراخوان حمایت از اجرای ایده‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در راستای تقویت رویکرد عدالت فرهنگی، توزیع مناسب و متناسب بودجه و اعتبارات تخصیص یافته، گفت: برای رسیدن به اهداف خود در حوزه فرهنگ و هنر راه طولانی در پیش داریم و با تمام توان در این حوزه کار می‌کنیم. فعالیت‌های فرهنگ و هنری در سال‌های اخیر رونق بسیار خوبی گرفته و در استان کرمان نیز پر رونق‌تر از سال‌های گذشته برنامه‌ها اجرا می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.