پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/08/23
کدخبر :74846
14
چاپ :

جشنواره های کویر و آفرودسواری در شهرستان زرند برگزار می شود

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: طی دو هفته ابتدایی آذرماه امسال نیز جشنواره بزرگ "کویر، سادگی و آرامش" در تپه‌های شنی دهزوئیه و همچنین آفرودسواری در منطقه چاشور خواهیم داشت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در این رابطه اظهار کرد: طبق تقویم جشنواره‌های زرند تا پایان سال‌جاری تعداد جشنواره های برگزار شده این شهرستان به ۳۵ عدد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های تپه‌های شنی دهزوئیه و زعفران دشتخاک با ۱۵ هزار نفر شرکت کننده از مهم‌ترین جشنواره‌های سال جاری محسوب می‌شود، افزود: جشنواره‌های روستایی نیز به‌طور متوسط بین ۵ تا ۷ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

اسلامی بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی، جذب گردشگر، رونق صنعت گردشگری و همچنین کسب و کارهای مبتنی بر صنایع‌دستی و تولیدات روستایی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره‌ها است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند ادامه داد: طی دو هفته ابتدایی آذرماه امسال نیز جشنواره بزرگ "کویر، سادگی و آرامش" در تپه‌های شنی دهزوئیه و همچنین آفرودسواری در  منطقه چاشور روستای نصرآباد از توابع یزدان‌آباد را خواهیم داشت و پس از آن نیز تا پایان سال به‌طور هفتگی یک جشنواره برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به جاذبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین آداب و رسوم غنی این شهرستان، تقویم جشنواره‌های ۱۴۰۲ شهرستان زرند به زودی تدوین و چاپ می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.