شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1399/12/14
کدخبر :43984
262
چاپ :

تنها 10 درصد از قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان توسط کرمانی ها تولید می شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برآوردها نشان می دهد 10 تا 30 درصد بازار قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی ها تامین می کنند

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برآوردها نشان می دهد 10 تا 30 درصد بازار قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی ها تامین می کنند که به نظر بنده عدد 10 درصد صحیح تر است و همین میزان از نیاز واحدهای بزرگ استان در خود استان کرمان تامین می شود.

"سیدمهدی طبیب زاده" صبح امروز 14 اسفندماه در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: دستور کار امروز ما بررسی موضوع اجرای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در استان است.

وی افزود: صنایع خرد و کوچک علی رغم سهم خوبی که در اشتغال دارند، به دلیل محدودیت بازار نمی توانند سهم موثری در اقتصاد ایفا کرده و در مقابل شوک های اقتصادی تاب و تحمل نداشته باشند.

طبیب زاده تصریح کرد: نظام اس پی ایکس آمده ارتباط بین واحدهای بزرگ و کوچک را برقرار کند و اگر این به طور کامل اجرایی و بومی شود، می تواند کمک بزرگی به صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار با رویکرد دانش بنیان بنماید.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: فرصت خوبی است و ظرفیت بزرگی که از قِبل منابع طبیعی خدادادی در استان کرمان ایجاد شده، باید نقش خود را در توسعه صنایع کوچک در استان ایفا کنند.

وی افزود: حلقه مفقوده بین صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط داریم و بنیه صنعتی استان کرمان قوی و متکی بر صنایع کوچک و متوسط که می تواند همیشه پایدار باشد، نیست و باید این گپ را پر کنیم.

طبیب زاده تصریح کرد: اتاق بازرگانی با پایش محیط کسب و کار، عارضه یابی و ... سعی می کند طرح موضوع نموده و با پرداختن به آنها، به توسعه استان کرمان کمک کند.

وی بیان کرد: باید پویش بومی سازی قطعات، تجهیزات و خدمات را در استان کرمان راه اندازی کنیم و همه دلسوزان استان باید به این پویش کمک کنند.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: برآوردها نشان می دهد 10 تا 30 درصد بازار قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی ها تامین می کنند که به نظر بنده عدد 10 درصد صحیح تر است و همین میزان از نیاز واحدهای بزرگ استان در خود استان کرمان تامین می شود.

وی افزود: ما قصد حمایت غیراصولی نداریم و باید صنایع کوچک در بازار رقابتی نقش خود را ایفا کنند و در این صورت می توانیم شاهد رشد و توسعه بازار، وسعت کار و در تعدد شرکت ها تحولی ایجاد کنیم و توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از راه های توسعه پایدار و متوازن استان کرمان است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.