جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1401/12/13
کدخبر :81901
16
چاپ :

تاکید شورای اقامه نماز استان کرمان بر ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در مدارس

در جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان بر ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در مدارس و بهبود وضعیت نمازخانه مجتمع‌های بین راهی در استان کرمان تاکید شد.



 

شورای اقامه نماز استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و محمدمهدی فداکار استاندار در
سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: جلسه نماز یکی از جلسات سرنوشت‌ساز برای جامعه در راستای اجرای احکام الهی است.

وی با بیان اینکه جایگاه نماز در دین اسلام یک جایگاه و عبادت ویژه است، گفت: خداوند در آیات متعددی ما را به اقامه نماز دعوت کرده و در قرآن به نماز توجه خاص و ویژه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه سایر اعمال انسان نیز با نماز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اعمال دیگر بدون نماز هیچ فایده‌ای ندارد، افزود: ستاد اقامه نماز باید تمام ظرفیت‌ها را به کار بگیرد تا بسترهای لازم برای اقامه نماز در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در مجموعه‌های مختلف جایگاه نماز جایگاه اول نیست، ادامه داد: باید به این سئوال پاسخ داد که فاصله دفتر یک مدیر تا نمازخانه چقدر است و آیا نمازخانه‌های ما همان کیفیت دفتر مدیران را دارد؟

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه افرادی که نماینده ستاد اقامه نماز در ادارات هستند باید تمام تلاش خود را برای محدوده مأموریتی خود بگذارند، بیان کرد: از ما در روز حساب به‌عنوان مسئول سوال می‌کنند که به اندازه جایگاه و مسئولیتی که داشتیم چه میزان نسبت به اقامه نماز در جامعه حساس بودیم.

وی به اهمیت بسترسازی و فرهنگ‌سازی در حوزه نماز اشاره کرد و گفت: به اجباری کردن نماز معتقد نیستیم اما اگر بستر لازم فراهم شود حتماً گرایش به نماز ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه به فرهنگ نماز و نمازخوانی در مدارس توجه ویژه شود، افزود: آموزش و پرورش استان بستر لازم برای اقامه نماز جماعت در مدارس اهتمام داشته باشد و وضعیت موجود نماز در مدارس استان کرمان باید تقویت شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار داشت: مردم ما انسان‌های دینداری هستند و همین دینداری آنها باعث تثبیت انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه نمازخانه‌های بین راهی باید تجهیز شده و بستر لازم برای اقامه نماز فراهم شود، گفت: ادارات میراث فرهنگی و راهداری در این زمینه توجه داشته باشند و تمام مجتمع‌های بین راهی در زمینه نمازخانه و سرویس بهداشتی بازرسی و مشکلات آنها رفع شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیر مدرسه باید نسبت به نماز دانش‌آموزان توجه داشته و حساس باشد و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای ترویج نمازخوانی در مدارس داشته باشد، افزود: بچه‌های ما بچه‌های پاکی هستند و مراسم معنوی اعتکاف امسال این مهم را نشان داد و شاهد بودیم که بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف از دانش‌آموزان استان بودند.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه سامانه اطلاعات نمازخانه‌های مجتمع‌های بین راهی راه‌اندازی می‌شود، گفت: جشنواره فجر تا فجر با محوریت ترویج فرهنگ نمازخوانی در استان و در سطح کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال در مراسمی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود، افزود: اجلاسیه استانی نماز با حضور 500 مدعو از اقشار مختلف برگزار شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه سند پنج ساله نماز استان در حال تدوین بوده و در این راستا وضعیت نماز استان در حال بررسی است، ادامه داد: در آستانه نوروز و سفرهای نوروزی نیاز است که مجتمع‌های بین راهی در بحث نمازخانه‌ها بازرسی و مورد توجه قرار بگیرند و کمبودها جبران شود.

حجت‌الاسلام سیداصغر سادات حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در 2 هزار و 481 مدرسه استان نماز جماعت برگزار می‌شود، گفت: در این مدارس امام جماعت حضور پیدا می‌کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.