جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024
1401/12/03
کدخبر :81319
8
چاپ :

بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس تا ابتدای سال تحصیلی آینده در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان گفت: تا ابتدای سال تحصیلی آینده بیش از هزار کلاس درس در استان به بهره‌برداری می‌رسد.



 


به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، کلنگ احداث مدرسه شش کلاسه خیرساز ولی عصر(عج) صبح امروز با حضور خیر نیک‌اندیش، رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی مدارس، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش، محمدعلی آدینه، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان، حسین شفیعی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان و عده‌ای از مسئولان و مردم و در شهرستان رفسنجان به زمین زده شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی در استان کرمان به همت خیرین، اظهار داشت: مدرسه‌سازی مهمترین و اثربخش‌ترین کار خیر است که آثار و پاداش آن برای همیشه تاریخ برای خیران ماندگار خواهد.

وی با اشاره به وجود 166 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان از اختصاص 1400 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان در سفر ریاست جمهوری به کرمان خبر داد و گفت: از دی‌ماه سال گذشته تاکنون عملیات ساخت 63 مدرسه در استان به همت خیرین آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نیاز استان به فضای آموزشی جدید، بیان کرد: تا ابتدای سال تحصیلی آینده بیش از هزار کلاس درس در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از توزیع تجهیزات کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: خرید تجهیزات کارگاهی و آموزشی با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان استان تا پایان سال جاری در دستور کار است.

رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این آیین با اشاره به پیگیری‌های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، افزود: اگر خیرین بیایند و حداقل 30 درصد از اعتبار ساخت مدرسه‌ای را تامین کنند، دولت موظف می‌شود که باقیمانده اعتبار پروژه را تامین و آن را تکمیل کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه نوسازی مدارس در بحث توزیع اعتبارات دولتی، عدالت را در استان رعایت کرده است، افزود: مدرسه 6 کلاسه خیرساز حضرت ولی‌عصر(عج) با 610 مترمربع فضای آموزشی به صورت اسکلت بتونی با حصار و محوطه و سرویس بهداشتی و با برآورد اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال ساخته خواهد شد و سعی می‌کنیم این مدرسه با اعتبارات سال 1402، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ، گفت: در بحث حصار و محوطه‌هایی که در شهرستان رفسنجان فروکش کرده بودند، از 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده در استان، 7 میلیارد تومان سهم رفسنجان بوده است.

هدایتی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فضاهای نیمه‌تمام استان امسال تکمیل شده‌اند، اعلام کرد: ما در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، از ابتدای سال 1401 تا پایان سال، تقریباً هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم و تا مهر 1401 پروژه‌هایی را که بالای 70 درصد پیشرفت داشته‌اند،  به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد.

کلنگ احداث مدرسه کلنگ احداث مدرسه شش کلاسه خیرساز ولیعصر(عج) در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع با زیربنای 675 متر مربع و اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال به زمین زده شد.

 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.