جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1401/12/14
کدخبر :81938
22
چاپ :

بنیاد ایران‌شناسی در ۱۲ استان شعبه ندارد

رییس بنیاد ایران شناسی می گوید شعبه های این نهاد در ۱۲ استان کشور دایر نیست و در این زمینه نیازمند حمایت استانداران هستند.





 


محمدحسین رجبی دوانی در دیدار با استاندار کرمان ضمن تشکر از مسئولان این استان که از سال ها شعبه ایران شناسی را مدیریت کرده اند و از شعبه های مهم کشوری این بنیاد به شمار می رود، در عین حال خواستار اختصاص مکان مناسب برای فعالیت های فرهنگی این بنیاد در دیار کریمان شد و گفت: فعالیت های فرهنگی بنیاد ایران شناسی در استان ها بسیار کارساز است لذا با توجه به اهمیت این فعالیت ها نباید با تغییر دولت ها ثبات خود را از دست دهیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: برای تخصیص بودجه احداث شعبه های استانی از سازمان برنامه و بودجه ناامید شدیم و به مجلس رفتیم اما نتوانستیم برای شعبه های استانی حمایت بودجه ای جلب کنیم.

رییس بنیاد ایران شناسی گفت: خروجی مراکز استانی معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن استان‌هاست که باتوجه به شرایط کنونی کشور ضرورت دارد برای هویت زایی بیشتر بین جوانان اقدامات مناسب اجرایی شود.

رجبی افزود: تاسیس شعبه های بنیاد ایران شناسی در استان‌ها همواره به نوع نگاه استانداران منوط بوده است و ما در برخی استان های بزرگ و مهم کشور نیز شعبه نداریم.

وی تصریح کرد: امیدوارم در این دولت شاهد تاسیس شعبه های ایران شناسی در ۱۲ استان باشیم؛ سال ها از فرهنگمان غافل بودیم که امیدوارم حمایت از آن از برکات دولت سیزدهم باشد زیرا فرهنگ خوب اقتصاد و سایر حوزه ها را بهبود می بخشد.

ایران شناسی متاثر از کرمان شناسی است

رییس بنیاد ایران شناسی همچنین عنوان کرد: احداث بنیاد ایران شناسی متاثر از مرکز کرمان شناسی است زیرا این بنیاد با ایده کرمان شکل گرفت البته در جاهای دیگر همچون بوشهر و نهاوندشناسی نیز وجود داشته که این مراکز اکنون به شعبه های بنیاد تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه مرکز کرمان شناسی اساسنامه محکمی کرمان دارد تصریح کرد: بودجه بنیاد ایران شناسی به علت مسایل سیاسی طی سال های گذشته تکان نخورده، در حالی که این بنیاد وظایف بزرگ و ماموریت های ملی و بین المللی دارد و چهار وزیر عضو هیات امنای آن هستند.

رجبی افزود: آیین نامه بنیاد ایران شناسی را رییس دولت سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ ابلاغ کرد؛ اکنون ۱۹ شعبه استانی داریم که مهمترین آنها در کرمان است.

حمید حسین‌خانی رییس شعبه کرمان بنیاد ایران شناسی نیز گفت: جاذبه های فرهنگی، گردشگری و اقلیمی ما را باید بیش از پیش ببینند و ما نیاز به حمایت ویژه در این حوزه داریم؛ اگر حمایت شویم شعبه کرمان بنیاد ایران شناسی، در آینده درآمدزا می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.