پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/12/21
کدخبر :82247
8
چاپ :

برگزاری جشنواره ها و برنامه‌های فرهنگی نوروزی در استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حفظ شئونات ماه رمضان در ایام عید نوروز در استان برگزار خواهد شد.




 


فریدون فعالی در پنجمین جلسه ستاد تسهیلات سفر استان کرمان اظهار کرد: جلسات این ستاد از دی ماه آغاز شده و ۱۴ کمیته برای میزبانی خوب گردشگران در
استان تشکیل شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، او با بیان این مطلب که مرحله اول نظارت بر تاسیسات گردشگری به اتمام رسیده، تصریح کرد: ساماندهی اماکن تاریخی را در دستور کار قرار داده بودیم و اکنون باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم نورپردازی شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه اندازی نرم‌افزار راهنمای مسافران در استان خبر داد و عنوان کرد: جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حفظ شئونات ماه رمضان در ایام عید برگزار خواهد شد. ضمن آنکه بازارچه صنایع دستی در بازار قلعه محمود برپا می شود.

او با تاکید براینکه تاسیسات گردشگری استان کرمان قوی تر از سنوات قبل خواهد بود، تصریح کرد: نوروز ایمنی را برای گردشگران ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، بردبار رئیس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان ۴۴۹ تاسیسات اقامتی با ۱۰ هزار و دو واحد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پروررش استان کرمان نیز ۲۷۹۶ کلاس درس در قالب ۲۹۷ مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی دارد.

رضا فلاح رئیس کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر استان کرمان نیز گفت: ۵۴۰۰ نفر روز نیروی امدادی در ایام نوروز (۲۴ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

او با بیان اینکه انبارهای امدادی شارژ شده اند، تصریح کرد: پیشگیری از حوادث باید در اولویت کارها قرار گیرد، ضمن آنکه در سریعترین زمان ممکن باید حوادث را پوشش دهیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.