شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1401/12/20
کدخبر :82243
5
چاپ :

برگزاری جشنواره عید تا عید در کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان گفت: جشنواره عید تا عید شهرداری کرمان شامل برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های شاد از نیمه شعبان تا عید نوروز برگزار می شود.





 


عبدالرضا شیخ‌شعاعی معاون فرهنگی شهردار کرمان گفت: جشنواره عید تا عید که همزمان با میلاد باسعادت امام زمان (عج) در نیمه شعبان آغاز شده است تا عید باستانی نوروز ادامه خواهد یافت.

به گزارش دل عالم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به آماده‌سازی برنامه‌های فرهنگی همراه با شور و نشاط در این جشنواره، بیان کرد: بوستان‌های گنبد جبلیه، شهید مطهری و مادر، میزبان این مراسم هستند که از مردم کرمان و مسافران دعوت می‌کنیم از این برنامه‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان تصریح کرد: جشن لحظه سال تحویل نیز از ساعت ۹ شب ۲۹ اسفندماه امسال در محل پارک مادر برگزار می‌شود.

او از برگزاری ۵ شب جشن برای استقبال از سال نو در شب‌های پایانی اسفندماه در محل پارک شهید مطهری خبر داد و افزود: یکم فروردین‌ماه نیز به مناسبت اولین روز سال نو، جشن‌هایی در محل بوستان جبلیه و فرهنگسرای کوثر برپا می‌شود.

شیخ‌شعاعی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره سفر با قطار دانش با همکاری شهرداری و ادارات‌کل راه‌آهن و آموزش‌وپرورش کرمان، افزود: این رویداد به‌منظور آموزش فرهنگ شهروندی به ۲ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی شهر کرمان برگزار می‌شود.

او برپایی ایستگاه‌های راهنمای زائر در ۳ ورودی اصلی شهر و گلزار شهدا، حضور راهنمایان گردشگری در محدوده اماکن تاریخی برای راهنمایی مسافران و برگزاری تور گردشگری کرمون‌گردون در ۶ مسیر مختلف و ۴ دستگاه اتوبوس را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان افزود: توزیع اقلام گردشگری، شامل: هدایای تبلیغاتی، نقشه و کتابچه رنگ‌آمیزی کودکان بین مسافران نوروزی و برگزاری مسابقه پادکست ویژه مسافران نوروزی با موضوع کرمان از نگاه مهمانان نوروزی نیز جزو برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای نوروز ۱۴۰۲ است.

او با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز، بیان کرد: سایت گردشگری کرمان و معرفی آن به گردشگران در قالب QR کد و هدایای گردشگری نیز طراحی شده است. علاوه بر این، ایستگاهی هم برای راهنمای گردشگر در فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن قرار می‌دهیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.