جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1401/12/21
کدخبر :82253
7
چاپ :

برخورد با گران‌فروشان خرده‌پا موثر نیست

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بابیان اینکه اجرای ضوابط قیمت‌گذاری توسط دستگاه‌های متولی انجام نمی‌شودوقیمت‌ها بدون ضابطه اعمال می‌شود،گفت:اکیپ‌های گشت شب عیدرادراستان کرمان راه‌اندازی کرده ایم.




 

ارسلان میری با بیان اینکه باید دید گرانفروشی‌های کلان و احتکار کلان در کجا صورت می‌گیرد، گفت: «ما با خرده‌پاها برخورد می‌کنیم که موثر نیست و در دو دهۀ اخیر تنها چیزی که مشاهده نکردیم، حمایت از حقوق مصرف‌کننده بوده است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی در نشست شورای قضایی و گردهمایی رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان با بیان اینکه یکی از ضروریات و مهمترین مسائل امروز، معیشت و اقتصاد جامعه است، اظهار کرد: «مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، تعزیرات حکومتی است اما در مباحث مقدماتی ورود نداریم بلکه سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌هایی که دخالت در امر بازار دارند، باید بر اصناف کنترل داشته باشند».

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: «براساس قانون، سازمان جهاد کشاورزی متولی بخش اعظمی از تامین کالاهای اساسی شده و به دلیل کمبود نیرو، توفیق چندانی حاصل نشده است».

وی ادامه داد: «وضعیت نانوایان در جنوب استان کرمان اسفبار است و از دادستان‌ها در سراسر استان می‌خواهیم بر پخت نان نظارت کنند، زیرا نان‌ها که قوت غالب مردم است، قابل استفاده نیست».

میری با اشاره به افزایش قاچاق سوخت در جنوب و شرق استان کرمان گفت: «افرادی که به ما معرفی می‌شوند، ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر بنزین قاچاق در پرونده دارند، اما تانکرهای سوخت‌رسان را نمی‌دانیم چه می‌شود و گزارش‌هایی را داریم که نشان می‌دهد سوخت این تانکرها بدون ثبت در مبدا در جاهای دیگری فروخته می‌شود لذا باید با سرشاخه‌ها برخورد کرد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.