پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/12/13
کدخبر :81900
13
چاپ :

امنیت کشور مرهون اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) است

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای امنیت است، گفت: امنیت کشور مرهون اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در گمنامی است.




 

حجت‌الاسلام محمد صباحی در بیان خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک ایام ولادت
امام زمان (عج) اظهار داشت: روایات زیادی از ائمه اطهار (س) در مورد امام عصر (عج) عنوان شده و کیفیت ظهور و غیبت آن امام عزیز را مطرح کردند.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه براساس روایت انتظار فرج، اَفضل اعمال یک انسان است، گفت: در روایات مصادیق انتظار فرج نیز آمده و در زمان‌های مختلف انتظار فرج و نسبت به اشخاص مختلف، متفاوت است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه در انتظار فرج باید به حدی از درک و فهم رسید که امام غایب را شاهد و ناظر بدانیم، در دینداری استقامت بورزیم و مایوس نشویم، افزود: وظیفه ماست هر چه که می‌توانیم معرفت خود را نسبت به امام زمان (عج) افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در مورد انتظار فرج بر معرفت‌افزایی جامعه نسبت به امام زمان (عج) تاکید کردند، ادامه داد: پیامبر (ص) در جمع اصحاب دعا کرد که خدایا من را به دیدار برادرانم برسان و برادرانم کسانی هستند که در آخرت به من می‌پیوندند.

صباحی ادامه داد: آن حضرت در مورد برادران خود در آخرت برای اصحاب اینگونه توضیح می‌دهند که "هر یک از برادرانم که منظور دینداران آخرالزمان هستند برای باقی ماندن در دین خود در آخرالزمان یک مشقت طاقت‌فرسا را تحمل می‌کنند."

وی با بیان اینکه مردم در دینداری خود استقامت داشته باشید، گفت: بدانید آنچه که باعث رستگاری انسان می‌شود ثابت قدم بودن در دین خدا و یاری رساندن دین خدا در جامعه است.

خطیب جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان افزود: آنچه که شهدای ما را جاودانه کرد و امروز مانند ستاره‌ای در جامعه می‌درخشند و هدایتگر هستند یاری رسانی به دین خدا برای جاری شدن احکام الهی در جامعه بوده است.

وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: جوانان بدانند روزی افسوس می‌خورند که چرا نصیحت پدران و مادران و بزرگان جامعه خود را گوش ندادند و امروز ما افسوس می‌خوریم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه از ویژگی جوانی پاکی و بدون تظاهر است، بیان کرد: باید این ظرفیت را در درون خود نه تنها حفظ کرده بلکه آن را تقویت هم بکنیم.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف (ع) در قرآن کریم افزود: اینکه حضرت یوسف (ع) بلافاصله بعد از توبه برادرانش آنها را بخشید از ویژگی جوانی و تاثیرپذیری او و اهل گذشت بودنش است.

صباحی با بیان اینکه جوانان مراقب معاشرت‌های خود باشید، گفت: بدانید با هر که معاشرت داشته باشید از او تأثیر خواهید گرفت، پس با انسان‌های خوب و پاک معاشرت کنید و از افراد بد و بدی‌ها فراری باشید و از معاشرت با اهل گناه و معصیت دوری کنید.

وی با تبریک فرارسیدن روز سربازان گمنام امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای امنیت است و سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش مهمی در تامین امنیت کشور دارند که در گمنامی انجام می‌دهند و باید قدردان آنها بود.

خطیب جمعه کرمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود: تصور کنید که قیامت شده است و اگر به اندازه کاشتن یک درخت فرصت دارید حتماً این کار را انجام بدهید، چرا که ثواب زیادی دارد و باید به محیط زیست خودمان در هر حالی اهمیت بدهیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.