چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1400/01/19
کدخبر :45587
31
چاپ :

۸ شهر استان کرمان قرمز شدند

استاندار کرمان با هشدار در خصوص شدت گرفتن شیوع کرونا گفت: در استان کرمان هشت شهر قرمز، هفت شهر نارنجی و هشت شهر زرد هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از خبر گزاری مهر ، استاندار کرمان با هشدار در خصوص شدت گرفتن شیوع کرونا گفت: در استان کرمان هشت شهر قرمز، هفت شهر نارنجی و هشت شهر زرد هستند.

 علی زینی وند صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از بخشداری مرکزی کرمان با اشاره به اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در کل کشور اظهار کرد: در استان کرمان هشت شهر قرمز، هفت شهر نارنجی و هشت شهر زرد هستند.

وی از «قرمز» شدن وضعیت کرونایی در شهرستانهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، بم، بافت، زرند و کوهبنان خبر داد و گفت: بر اساس شرایط موجود باید محدودیت‌های فراگیر اعمال شود.

زینی وند گفت: همچنین وضعیت کرونا در شهرستان‌های انار، بردسیر، جیرفت، منوجان و نرماشیر عنبرآباد و رودبار جنوب «نارنجی» و در شهرستان‌های ریگان، فهرج، کهنوج، ارزوئیه، رابر، راور، قلعه‌گنج و فاریاب «زرد» است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید محدودیت‌های فراگیر نظیر تعطیلی صنوف و مشاغل، محدودیت ترددها و ممنوعیت‌های ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شود، افزود: آخرین دستورالعمل در این زمینه امروز اعلام می‌شود.

زینی وند با اعلام اینکه این موج کل کشور را درگیر کرده است، افزود: در حال حاضر آمار مرگ و میر و بستری‌ها به صورت شدید در استان کرمان بالا نرفته است اما باید به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی گفت: با توجه به اوج گیری ناگهانی ویروس کرونای انگلیسی پیش بینی می‌شود طی دو هفته آینده موارد بستری افزایش پیدا کند و مردم باید به شدت مراقب بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار کرمان در ادامه سخنانش به مساله انتخابات پرداخت و گفت: در سومین روز ثبت نام داوطلبین شوراهای روستاها هستیم و از جوانان و افراد تحصیلکرده و توانمند برای مشارکت در این زمینه دعوت می‌کنیم.

زینی وند تعداد روستاهای واجد تشکیل شورا در استان کرمان را ۲ هزار و ۷۰۰ مورد ذکر و اظهار کرد: برای این منظور در استان کرمان ۸ هزار و ۷۰۰ نفر کرسی شورا تشکیل می‌شود.

برچسب ها : استاندار کرمان:

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.