جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1402/02/12
کدخبر :84989
85
چاپ :

۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت به میراث فرهنگی کرمان ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان به وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده است.

فریدون فعالی افزود: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش مصوبات سفر رییس جمهور به حوزه میراث فرهنگی استان کرمان اختصاص یافت که روز گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار به صورت متمرکز به این وزارتخانه ابلاغ شد.
وی ادامه داد: پروژه هایی برای محل هزینه این اعتبار تعریف شده که در اولین فرصت کار در این پروژه ها وارد فاز اجرایی می شود، در واقع این اعتبار در بخش زیرساخت ها هزینه خواهد شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به کاوش‌های انجام شده پیش از انقلاب اسلامی هیاتی از دانشگاه هاروارد آمریکا به سرپرستی لامبرگ کارلوفسکی در تپه یحیی واقع در دشت صوغان شهرستان ارزوییه گفت: کاوش های این تپه باستانی پس از دهه ها توقف، امسال انجام می شود.

وی تصریح کرد: بحث ساماندهی و کاوش باستان شناسی تپه یحیی در برنامه امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان قرار گرفته و کار در این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

هشت اثر ثبت جهانی شامل ارگ سترگ و تاریخی بم، باغ سحرانگیز شاهزاده، روستای شگفت‌انگیز و دستکند میمند در شهربابک، بخشی از بیابان عظیم لوت و قنات های پر آب و حیات‌بخش گوهرریز جوپار، اکبرآباد و قاسم‌آباد بم، استان کرمان را بر قله آثار ثبت جهانی کشور نشانده اند و این هفت اثر را بگذارید در کنار گلیم شیرکی پیچ سیرجان که به همراه روستای دارستان و این شهرستان عنوان دهکده جهانی را از آن خود کرده است.

در کنار این هشت اثر جهانی، ثبت ملی گلیم بیدکردوییه بافت و انتخاب پنج شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی (راور - شهر ملی قالی -، شهربابک - شهر ملی فیروزه، قلعه گنج - شهر ملی حصیر بافی و راین - شهر ملی چاقو سازی) موقعیت بسیار ممتازی به استان کرمان در حوزه صنایع دستی بخشیده است.

وجود مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا و جاذبه های کم نظیر طبیعی در سراسر کرمان، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فروانی را سالانه راهی این دیار می کند که ارزش افزوده خوبی را نصیب اقتصاد این استان می کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.