جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1401/04/26
کدخبر :68526
32
چاپ :

پیست موتورسواری بم به محل فروش گوسفند تبدیل شده است

مراسم جشن چهاردهمین سالروز تاسیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی بم به محلی برای بیان مشکلات و افق های پیش روی این رشته در این منطقه نیز تبدیل شد.

 این مراسم  در حالی برگزار شد که متولیان این هیات در بم می گویند پیست جدید موتورسواری که در نزدیکی بهشت زهرای این شهر احداث کرده اند اینک به محل فروش گوسفند و نیز دفع زباله تبدیل شده است؛ این مسئولان می گویند پیست قبلی مشکل مالکیت پیدا کرده و ناچار به خروج از آن شده اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، بم با دارا بودن ارگ جهانی به عنوان بزرگترین شهر خشتی دنیا، ۲ قنات ثبت جهانی و ورودی به کویر جهانی لوت موقعیت منحصربه فردی در حوزه گردشگری دارد.

اما این درحالی است که دبیر هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان کرمان نیز می گوید که با همکاری فدراسیون از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث پیست و سایر بخش ها حمایت می‌کنند.

مهدی ایرانمنش در حاشیه مراسم چهاردهمین سالروز تاسیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی شهرستان بم  افزود:  در صورت حضور سرمایه‌گذاران هیات استان مکاتبات لازم را برای واگذاری زمین با اداره راه و شهرسازی و همچنین هماهنگی برای دریافت تسهیلات با اداره ورزش و جوانان استان انجام خواهد داد.

ایرانمنش اظهارداشت: در زمینه طراحی و استانداردسازی پیست ها نیز هیات استان و فدراسیون کمک می‌کنند تا این اتفاق به نتیجه مطلوب برسد.

۱۰ شهرستان استان هیات ندارند

این مسئول با بیان اینکه از ۲۳ شهرستان استان کرمان ۱۳ شهرستان حکم هیات استانی و هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فعال دارند افزود: هیات شهرستان بم از بهترین هیات‌های استان کرمان است که بعد از ۱۴ سال بخصوص در رشته آفرود به دلیل موقعیت جغرافیایی و وضعیت فیزیکی توانسته در این رشته رکوردهای خوبی را ثبت کند.

وی اظهارامیدواری کرد که این هیات در بم در بقیه رشته‌های اتومبیل‌رانی مانند درگ، اسلالوم و موتورکراس نیز فعالیت بیشتری داشته باشد تا بتواند شاخص های استان را نیز بالاتر ببرند.

ایرانمنش درباره وضعیت پیست های اتومبیل‌رانی بیان‌کرد: این پیست‌ها در دنیا به مجموعه موتور اسپرت معروف هستند که نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی دارند زیرا حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار زمین نیاز است تا پیست‌های مختلفی در یک مجموعه وجود داشته باشد.

به گفته وی نیاز نیست یک شهرستان تمام پیست‌ها را داشته باشد اما می توان پیست‌های ریس، درک، موتورکراس، سوپرکراس و اندرو را ایجاد کرد زیرا به هزینه‌های کمتری نیاز دارد.

پیست‌های اتومبیل‌رانی به کاهش تصادفات می‌انجامد

در ادامه رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی بم در این شهرستان گفت:با احداث و توسعه بیشتر پیست‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری ضمن اینکه انرژی و هیجان جوانان در این گونه مکان‌ها بهینه مصرف و تخلیه خواهد شد،آموزش صحیح و اصولی نیز می‌تواند به کاهش تصادفات و داغدار شدن خانواده‌ها بیانجامد.

یوسف سجادی بیان کرد:با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت‌های موجود طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین پیست اتومبیل‌رانی با موانع طبیعی ایران در این شهرستان افتتاح شد و هیات توانست کار خود را شروع کند.

به گفته وی این هیات در بم سال ۹۱ تاسیس شده و توانسته مقام‌های کشوری کسب کند.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی بم اظهارداشت: هفت مسابقه قهرمانی کشور در بم و برای اولین بار دو مسابقه کشوری هم در مسیر کاملا شنی یا رمل برگزار شده است.

سجادی ادامه‌داد: این هیات بیش از ۱۲ رشته فعال در بخش موتور و اتومبیل‌رانی می تواند داشته باشد که در ابتدا با رشته‌های آفرود و موتورکراس کار خود را شروع کرد.

وی اظهارداشت: رشته‌های اتومبیل‌رانی مانند اسلالوم، ریس، دریفت، درک و غیره در سطح شهر می‌توانیم داشته باشیم.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی بم تاکیدکرد:‌  زیباترین حالتی که رخ داده اینکه کویری که در سال‌های قبل به عنوان مکانی غیرقابل دسترس از آن نام برده می‌شد اکنون با کمک هیات اتومبیل‌رانی بم قابل دسترس شده و آرزوی هر گردشگر و کویرنورد بازدید از کویر و تپه‌های یلان است؛ در واقع یک تهدید به فرصت تبدیل شده است.

سجادی تصریح‌کرد: از زمانی که این هیات راه اندازی شده کمتر شاهد صحنه‌های دلخراش ناشی از حرکات نمایشی هستیم زیرا جوانان به دلیل علاقه به این کار دوست دارند دیده شوند و بهتر است به صورت همایش و مسابقه بتوانند خودروهایشان و خودشان را در معرض نمایش قرار دهند. 

وی عنوان‌کرد: این هیات کمیته دارد اما زیرساخت لازم برای اجرای مسابقات را ندارد در صورتی که با آسفالت یک محل به اندازه صد متر در صد متر می‌توانیم تمام مسابقات‌مان را اجرا کنیم .

پیست یا محل فروش گوسفند

وی درباره پیست موتورسواری که در کوه‌های کپوتی قرار داشت نیز گفت: این مکان با مشکل مالکیت مواجه شده و اجازه تمرین در آن به ما داده نمی‌شود به همین دلیل پیست دوم در کنار بهشت زهرا ورودی جاده دارستان افتتاح شد.

سجادی افزود: در این مکان بیش از ۷۵۰ کمپرسی شن توسط بخش خصوصی تخلیه شد تا بچه‌های موتورسوار ما بتوانند پیست مخصوص به خود را داشته باشند اما متاسفانه اکنون به حالت اولیه برگشته و در این پیست گوسفند می‌فروشند یا زباله ریخته می‌شود.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی اضافه‌کرد: در پیست موتورسواری دو مسابقه کشوری و یک مسابقه انتخابی قهرمانی کشور برگزار شد و صالح برخوردار نیز انتخاب شد که توانست مقام دوم را در مسابقات کشوری کسب کند .

به گفته وی برای بانوان نیز در این هیات چند مسابقه شهری برگزار شده و علاقه مندان زیادی هم مراجعه کردند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر مسابقه‌ای برگزار نشد و نتوانستیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

سجادی افزود: با عملکرد خوب این هیات رییس کمیته دو دیفرانسیل استان و رییس تورینگ و سافاری استان از شهرستان بم انتخاب شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.